Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLahosa Enguix, Cristina
dc.contributor.otherGórriz Plumed, Ana Belén
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia
dc.date.accessioned2021-02-09T15:59:05Z
dc.date.available2021-02-09T15:59:05Z
dc.date.issued2020-06-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/191848
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020ca_CA
dc.description.abstractL’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que es troba molt present en les aules dels centres escolars. Les noves tecnologies també han provocat que molts xiquets i adolescents en facen un mal ús per a assetjar anònimament. Açò és el que anomenem ciberassetjament. L’objectiu principal d’aquest estudi és analitzar la percepció, la formació i les estratègies d’intervenció de diferents docents en actiu i docents en formació sobre l’assetjament escolar i el ciberassetjament. L’estudi s’ha dut a terme mitjançant un qüestionari que ha sigut difós a través de les xarxes socials, i en què han participat un total de 84 docents d’Espanya de diferents edats. Amb els resultats hem obtingut que quasi la totalitat dels participants saben què és l’assetjament i el ciberassetjament, i que són conscients que és una problemàtica que es troba molt present. Així mateix, són coneixedors de les característiques més peculiars dels membres que protagonitzen aquests fets. Ara bé, mentre que trobem un acord pel que fa al gènere de l’agressor i dels espectadors, no trobem una concordança respecte al gènere de les víctimes. La percepció confirma que cap dels dos conjunts consideren que l’assetjament siga una part natural del desenvolupament, ni que la víctima siga mereixedora d’allò que li ocorre. La formació, en canvi, ens deixa unes dades negatives ja que és d’allò en què menys formació presenten, encara que els docents en formació es troben més preparats que els docents en actiu. Per últim, les estratègies d’intervenció que més destaquen són el diàleg, les sancions i la formació contínua, mentre que aquella que menys recolzament té per parts dels nostres participants és la intervenció de l’equip directiu. Com a conclusió, podem destacar la falta de formació i d’instruments d’intervenció, i la seua necessitat per a poder fer front a aquesta problemàtica.ca_CA
dc.format.extent45 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectassetjamentca_CA
dc.subjectciberassetjamentca_CA
dc.subjectformacióca_CA
dc.subjectpercepcióca_CA
dc.subjectintervencióca_CA
dc.titleAssetjament escolar i ciberassetjament: percepció, formació i estratègies d’intervenció en docents en actiu i docents en formacióca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem