Assetjament escolar i ciberassetjament: percepció, formació i estratègies d’intervenció en docents en actiu i docents en formació
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Assetjament escolar i ciberassetjament: percepció, formació i estratègies d’intervenció en docents en actiu i docents en formacióAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Górriz Plumed, Ana Belén; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaDate
2020-06-12Publisher
Universitat Jaume IAbstract
L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que es troba molt present en les
aules dels centres escolars. Les noves tecnologies també han provocat que molts xiquets i
adolescents en facen un mal ús per a ... [+]
L’assetjament escolar és un maltractament entre iguals que es troba molt present en les
aules dels centres escolars. Les noves tecnologies també han provocat que molts xiquets i
adolescents en facen un mal ús per a assetjar anònimament. Açò és el que anomenem
ciberassetjament. L’objectiu principal d’aquest estudi és analitzar la percepció, la formació i les
estratègies d’intervenció de diferents docents en actiu i docents en formació sobre l’assetjament
escolar i el ciberassetjament. L’estudi s’ha dut a terme mitjançant un qüestionari que ha sigut difós
a través de les xarxes socials, i en què han participat un total de 84 docents d’Espanya de
diferents edats. Amb els resultats hem obtingut que quasi la totalitat dels participants saben què és
l’assetjament i el ciberassetjament, i que són conscients que és una problemàtica que es troba
molt present. Així mateix, són coneixedors de les característiques més peculiars dels membres
que protagonitzen aquests fets. Ara bé, mentre que trobem un acord pel que fa al gènere de
l’agressor i dels espectadors, no trobem una concordança respecte al gènere de les víctimes. La
percepció confirma que cap dels dos conjunts consideren que l’assetjament siga una part natural
del desenvolupament, ni que la víctima siga mereixedora d’allò que li ocorre. La formació, en
canvi, ens deixa unes dades negatives ja que és d’allò en què menys formació presenten, encara
que els docents en formació es troben més preparats que els docents en actiu. Per últim, les
estratègies d’intervenció que més destaquen són el diàleg, les sancions i la formació contínua,
mentre que aquella que menys recolzament té per parts dels nostres participants és la intervenció
de l’equip directiu. Com a conclusió, podem destacar la falta de formació i d’instruments
d’intervenció, i la seua necessitat per a poder fer front a aquesta problemàtica. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess