Mostrar el registro sencillo del ítem
L’Ecologia com a valor fonamental a l’aula de primària
dc.contributor.author | Sorribes Torres, Laura | |
dc.contributor.other | Movilla Rosell, José Luis | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2021-02-08T16:44:25Z | |
dc.date.available | 2021-02-08T16:44:25Z | |
dc.date.issued | 2020-07-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/191797 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | Actualment ens encontrem en una societat que es mou pel consum i per la producció desmesurada. Hem normalitzat els objectes d’un sol ús sense adonar-nos que els que més perjudicats eixim amb aquestes accions som nosaltres mateixa, els éssers humans. Això sí, a costa de carregar-nos i fer sofrir la resta d’éssers vius que habiten el nostre planeta. De veritat el nostre egoisme arriba tan lluny com per a sobreposar la nostra comoditat del present, de l’ara, deixant de costat tot el que perjudiquem pel camí? Pareix que no siguem capaços de saber que una simple acció com la d’utilitzar materials plàstics dia a dia a l’aula per realitzar activitats és una acció totalment evitable. Aquestes, tenen una repercussió, ni més ni menys, sobre l’entorn en el qual vivim i ens afecten directament. A banda, si aquesta acció es realitza davant milers de xiquetes i xiquetes al dia de forma constant fent veure que no és roin, l’únic que s’aconsegueix és empitjorar la situació i perjudicar el nostre medi ambient acumulant cada volta més residus mentre es contamina i es malgasta l’energia per fabricar-los. L’educació té un paper fonamental en l’hora de l’adquisició dels valors pels xiquets i xiquetes de Primària, a més ha de preparar per a la vida i la nostra vida ara està submergida baix una “crisi ambiental” que només si tots col·laborem, podrem remeiar. Perquè la sostenibilitat de la Terra siga una realitat s’ha de començar pel principi: l’exemple que es dona als alumnes a l’escola és un dels objectius principals d’aquest canvi. Així doncs, es planteja una metodologia general on s’impliquen docents i escoles amb la finalitat d’incloure el valor de l’ecologia i la preocupació pel medi ambient com un hàbit més de la vida diària que puguen arribar a fer de forma autònoma. Tractar el tema de manera directa i fer veure les conseqüències de les nostres accions és decisiu per al futur. Hem de formar persones crítiques que sàpiguen perquè s’ha de reduir el que consumim. | ca_CA |
dc.format.extent | 36 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | contaminació | ca_CA |
dc.subject | ecologia | ca_CA |
dc.subject | educació ambiental | ca_CA |
dc.subject | conscienciació | ca_CA |
dc.subject | sostenibilitat | ca_CA |
dc.subject | escola | ca_CA |
dc.title | L’Ecologia com a valor fonamental a l’aula de primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840