L’Ecologia com a valor fonamental a l’aula de primària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
L’Ecologia com a valor fonamental a l’aula de primàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Movilla Rosell, José Luis; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-07-16Editor
Universitat Jaume IResumen
Actualment ens encontrem en una societat que es mou pel consum i per la producció desmesurada.
Hem normalitzat els objectes d’un sol ús sense adonar-nos que els que més perjudicats eixim amb
aquestes accions som ... [+]
Actualment ens encontrem en una societat que es mou pel consum i per la producció desmesurada.
Hem normalitzat els objectes d’un sol ús sense adonar-nos que els que més perjudicats eixim amb
aquestes accions som nosaltres mateixa, els éssers humans. Això sí, a costa de carregar-nos i fer
sofrir la resta d’éssers vius que habiten el nostre planeta. De veritat el nostre egoisme arriba tan
lluny com per a sobreposar la nostra comoditat del present, de l’ara, deixant de costat tot el que
perjudiquem pel camí?
Pareix que no siguem capaços de saber que una simple acció com la d’utilitzar materials plàstics
dia a dia a l’aula per realitzar activitats és una acció totalment evitable. Aquestes, tenen una
repercussió, ni més ni menys, sobre l’entorn en el qual vivim i ens afecten directament. A banda, si
aquesta acció es realitza davant milers de xiquetes i xiquetes al dia de forma constant fent veure
que no és roin, l’únic que s’aconsegueix és empitjorar la situació i perjudicar el nostre medi ambient
acumulant cada volta més residus mentre es contamina i es malgasta l’energia per fabricar-los.
L’educació té un paper fonamental en l’hora de l’adquisició dels valors pels xiquets i xiquetes de
Primària, a més ha de preparar per a la vida i la nostra vida ara està submergida baix una “crisi
ambiental” que només si tots col·laborem, podrem remeiar. Perquè la sostenibilitat de la Terra siga
una realitat s’ha de començar pel principi: l’exemple que es dona als alumnes a l’escola és un dels
objectius principals d’aquest canvi. Així doncs, es planteja una metodologia general on s’impliquen
docents i escoles amb la finalitat d’incloure el valor de l’ecologia i la preocupació pel medi ambient
com un hàbit més de la vida diària que puguen arribar a fer de forma autònoma. Tractar el tema de
manera directa i fer veure les conseqüències de les nostres accions és decisiu per al futur. Hem de
formar persones crítiques que sàpiguen perquè s’ha de reduir el que consumim. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess