L'aprenentatge-servei a través de la motricitat en un context inclusiu: una proposta d’intervenció en educació infantil
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
L'aprenentatge-servei a través de la motricitat en un context inclusiu: una proposta d’intervenció en educació infantilAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Gil Gómez, Jesús; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2020-06-11Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La motricitat és una disciplina on es concep en aquest cas a l’alumnat d’educació infantil com
un ésser global, la finalitat de la qual és el desenvolupament de les seues capacitats
cognitives, motrius, afectives i ... [+]
La motricitat és una disciplina on es concep en aquest cas a l’alumnat d’educació infantil com
un ésser global, la finalitat de la qual és el desenvolupament de les seues capacitats
cognitives, motrius, afectives i socials. En aquesta etapa és de gran importància, ja que
afavoreix el coneixement, domini i utilització del cos respecte a la mateixa persona i a
l’entorn. Tot i això, cal impulsar el seu desenvolupament als centres escolars i sobretot en
etapes primerenques, adoptant una visió globalitzadora de l’acció docent.
En aquest Treball Final de Grau s’aborden les metodologies innovadores, vives, actives i
experiencials, més concretament l’Aprenentatge-Servei, una experiència enriquidora on
l’alumnat aplicarà els seus coneixements i valors prestant un servei a la comunitat. L’alumnat
del segon cicle d’educació infantil del CEIP Carles Sarthou de Vila-real es prepararà a través
d’unes sessions de psicomotricitat vivenciada, per a més tard compartir i fer de guies d’una
sessió de les mateixes característiques amb xiquets i xiquetes amb diversitat funcional del
CPEE La Panderola de Vila-real. Més tard, aquest programa d’APS es difondrà perquè més
gent siga coneixedora de tots els beneficis que pot aportar aquest tipus d’intervenció tant a
l’alumnat d’infantil com a l’alumnat amb diversitat funcional. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess