La Neuroeducació a l’aula de música
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
La Neuroeducació a l’aula de músicaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Porta, Amparo; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-06-11Editor
Universitat Jaume IResumen
L’educació és una de les màximes expressions de llibertat de l’esser humà. Per
començar realitzarem una aproximació al camp de la neuro-educació: com funciona el cervell
humà amb la finalitat de conèixer els seus ... [+]
L’educació és una de les màximes expressions de llibertat de l’esser humà. Per
començar realitzarem una aproximació al camp de la neuro-educació: com funciona el cervell
humà amb la finalitat de conèixer els seus ritmes i processos des del punt de vista més científic
per tal d’actuar en conseqüència dins l’aula. Realitzarem una revisió de la teoria constructivista de
Piaget i aprofundirem en el desenvolupament cognitiu en relació a la música amb els textos de
Josefa Lacárcel. També és necessari, en la direcció de Goleman, conèixer quin paper juguen les
emocions en el procés d’ensenyança aprenentatge i el relacionarem amb l’aprenentatge de la
música en concret amb l’objectiu holístic d’aplicar els beneficis a la quotidianitat de l’alumnat.
Tractar de motivar l’atenció, la curiositat d’aprendre i la memòria a llarg termini requereix per part
dels docents un exercici de coneixement fisiològic evolutiu del cervell juntament amb el treball de
les emocions a l’aula, per tal d’adequar el treball a les necessitats reals de l’alumnat, qui és el
protagonista principal en el procés educatiu. Hem de canviar el paradigma d’alumne com agent
passiu per convertir-lo en agent actiu de la pròpia educació. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess