Mostrar el registro sencillo del ítem
L’Estudi de la geometria mitjançant una metodologia innovadora
dc.contributor.author | Vidal Solbes, Josep | |
dc.contributor.other | Alcalde Esteban, Manuel | |
dc.date.accessioned | 2021-02-05T19:24:30Z | |
dc.date.available | 2021-02-05T19:24:30Z | |
dc.date.issued | 2020-07-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/191757 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | En aquest Treball de Fi de Grau del títol de Mestre en Educació Primària es vol posar de manifest la conveniència d’aplicar una metodologia lúdica, manipulativa i propera als interessos i coneixements previs de l’alumnat per afavorir l’aprenentatge significatiu del bloc de Geometria. Per a verificar-ho, es posarà en pràctica aquests plantejaments, a través d’una Unitat Didàctica a l'aula de 5è de Primària del CEIP Censal de Castelló de la Plana durant el període de Pràcticum II. La metodologia seleccionada pretén l'ensenyament d’una Geometria que es convertisca en mitjà amb el qual els alumnes experimenten i descobrisquen la realitat i els objectes del seu entorn. A més, proposarà una seqüència d’activitats lúdiques i dinàmiques que tenen com a denominador comú la manipulació de diferents materials didàctics i l’aprenentatge grupal, elements clau per estimular la motivació i, a més, el tractament de la diversitat a l’aula, adaptant les activitats al ritme d'aprenentatge de cada alumne i al seu estil d’aprenentatge i coneixements previs. Les estratègies metodològiques proposades es contraposen en certa mesura a l’ensenyament considerat tradicional, centrat en un aprenentatge conceptual i caracteritzat amb un rol docent on predomina la seua figura com eix central, transmissor de conceptes i organitzador del que succeeix a l’aula i al grup com entitat global, més enllà dels interessos de l’alumnat, la seua individualitat, experiències prèvies i estils d’aprenentatge. Aquest treball exposarà els avantatges de la intervenció didàctica emmarcada en les línies metodològiques descrites pel que fa a l’ensenyament de la Geometria tant per l’alumnat com pels docents, ja que aquesta metodologia requereix d’un docent que actualitza la seua formació, investiga sobre recursos diferents i indaga en el coneixement tant de la matèria com del grup d’alumnat. | ca_CA |
dc.format.extent | 35 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge | ca_CA |
dc.subject | metodologia innovadora | ca_CA |
dc.subject | geometria | ca_CA |
dc.subject | manipulació | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge grupal | ca_CA |
dc.subject | motivació | ca_CA |
dc.title | L’Estudi de la geometria mitjançant una metodologia innovadora | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1453]
MP1040; MP1840