L’Estudi de la geometria mitjançant una metodologia innovadora
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
L’Estudi de la geometria mitjançant una metodologia innovadoraAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Alcalde Esteban, ManuelFecha de publicación
2020-07-17Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest Treball de Fi de Grau del títol de Mestre en Educació Primària es vol
posar de manifest la conveniència d’aplicar una metodologia lúdica, manipulativa i propera
als interessos i coneixements previs de ... [+]
En aquest Treball de Fi de Grau del títol de Mestre en Educació Primària es vol
posar de manifest la conveniència d’aplicar una metodologia lúdica, manipulativa i propera
als interessos i coneixements previs de l’alumnat per afavorir l’aprenentatge significatiu del
bloc de Geometria. Per a verificar-ho, es posarà en pràctica aquests plantejaments, a través
d’una Unitat Didàctica a l'aula de 5è de Primària del CEIP Censal de Castelló de la Plana
durant el període de Pràcticum II.
La metodologia seleccionada pretén l'ensenyament d’una Geometria que es
convertisca en mitjà amb el qual els alumnes experimenten i descobrisquen la realitat i els
objectes del seu entorn. A més, proposarà una seqüència d’activitats lúdiques i dinàmiques
que tenen com a denominador comú la manipulació de diferents materials didàctics i
l’aprenentatge grupal, elements clau per estimular la motivació i, a més, el tractament de la
diversitat a l’aula, adaptant les activitats al ritme d'aprenentatge de cada alumne i al seu estil
d’aprenentatge i coneixements previs.
Les estratègies metodològiques proposades es contraposen en certa mesura a
l’ensenyament considerat tradicional, centrat en un aprenentatge conceptual i caracteritzat
amb un rol docent on predomina la seua figura com eix central, transmissor de conceptes i
organitzador del que succeeix a l’aula i al grup com entitat global, més enllà dels interessos
de l’alumnat, la seua individualitat, experiències prèvies i estils d’aprenentatge.
Aquest treball exposarà els avantatges de la intervenció didàctica emmarcada en les
línies metodològiques descrites pel que fa a l’ensenyament de la Geometria tant per
l’alumnat com pels docents, ja que aquesta metodologia requereix d’un docent que
actualitza la seua formació, investiga sobre recursos diferents i indaga en el coneixement
tant de la matèria com del grup d’alumnat. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess