Mostrar el registro sencillo del ítem
Com treballar la geometria a tercer de primària atenent a la motivació de l’alumne
dc.contributor.author | Vedrí Blasco, Manel | |
dc.contributor.other | Alcalde Esteban, Manuel | |
dc.date.accessioned | 2021-02-05T17:44:42Z | |
dc.date.available | 2021-02-05T17:44:42Z | |
dc.date.issued | 2020-07-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/191753 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball de Final de Grau conté una visió o estratègia per treballar l’àrea de les Matemàtiques i una problemàtica que sovint es veu a l’hora de treballar amb els xiquets conceptes que van més enllà dels propis nombres. En aquest cas, treballarem a 3r de Primària les Figures Planes, el seu perímetre, la circumferència i el cercle i les seues parts. Per poder treballar aquests conceptes i tractar que els alumnes assolisquen els continguts donarem èmfasi en la motivació que mostra l’alumne per l’assignatura o pel tema en concret. “La motivació és l’interès que té l'alumne pel seu propi aprenentatge o per les activitats que li condueixen a ell. L’interès es pot adquirir, mantindre o augmentar en funció d'elements intrínsecs i extrínsecs” (Martínez-Salanova, 2020, La motivación en el aprendizaje). L’autor destaca que una de les funcions més importants de tot professor es suscitar l’interès de l’alumne però no de forma contextual i limitada a la pròpia situació, sinó que s’ha de crear un hàbit motivacional en l’alumne en el qual ell mateix es preocupa pel seu desenvolupament i per aprendre coses noves. Per poder aconseguir açò, el mestre ha de ser capaç de realitzar activitats les quals desperten l’interès dels alumnes. És més important crear l’interès de l’alumne per les activitats que plantegem que pel missatge que es pot transmetre. Per tant, amb aquest treball, plantejarem una metodologia basada en l’aprenentatge per projectes on realitzarem tasques les quals estaran dirigides a fomentar l’interès de l’alumne. Les activitats es realitzaran, entre altres llocs, al pati per treballar els continguts de forma lúdica. L’objectiu és que els xiquets i xiquetes no es senten en un aula tradicional, on l’aprenentatge de les Matemàtiques pot ser molt frustrant per una bona part dels alumnes, sinó què es troben en un ambient agradable, de descobriment i, sobretot, estimulant pel seu desenvolupament. | ca_CA |
dc.format.extent | 27 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | figures planes | ca_CA |
dc.subject | perímetre | ca_CA |
dc.subject | circumferència | ca_CA |
dc.subject | cercle | ca_CA |
dc.subject | motivació | ca_CA |
dc.title | Com treballar la geometria a tercer de primària atenent a la motivació de l’alumne | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1460]
MP1040; MP1840