Com treballar la geometria a tercer de primària atenent a la motivació de l’alumne
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Com treballar la geometria a tercer de primària atenent a la motivació de l’alumneAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Alcalde Esteban, ManuelFecha de publicación
2020-07-17Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest Treball de Final de Grau conté una visió o estratègia per treballar l’àrea de les
Matemàtiques i una problemàtica que sovint es veu a l’hora de treballar amb els xiquets conceptes
que van més enllà dels propis ... [+]
Aquest Treball de Final de Grau conté una visió o estratègia per treballar l’àrea de les
Matemàtiques i una problemàtica que sovint es veu a l’hora de treballar amb els xiquets conceptes
que van més enllà dels propis nombres. En aquest cas, treballarem a 3r de Primària les Figures
Planes, el seu perímetre, la circumferència i el cercle i les seues parts. Per poder treballar aquests
conceptes i tractar que els alumnes assolisquen els continguts donarem èmfasi en la motivació
que mostra l’alumne per l’assignatura o pel tema en concret.
“La motivació és l’interès que té l'alumne pel seu propi aprenentatge o per les activitats que li
condueixen a ell. L’interès es pot adquirir, mantindre o augmentar en funció d'elements intrínsecs i
extrínsecs” (Martínez-Salanova, 2020, La motivación en el aprendizaje).
L’autor destaca que una de les funcions més importants de tot professor es suscitar l’interès de
l’alumne però no de forma contextual i limitada a la pròpia situació, sinó que s’ha de crear un hàbit
motivacional en l’alumne en el qual ell mateix es preocupa pel seu desenvolupament i per
aprendre coses noves. Per poder aconseguir açò, el mestre ha de ser capaç de realitzar activitats
les quals desperten l’interès dels alumnes. És més important crear l’interès de l’alumne per les
activitats que plantegem que pel missatge que es pot transmetre.
Per tant, amb aquest treball, plantejarem una metodologia basada en l’aprenentatge per projectes
on realitzarem tasques les quals estaran dirigides a fomentar l’interès de l’alumne. Les activitats es
realitzaran, entre altres llocs, al pati per treballar els continguts de forma lúdica. L’objectiu és que
els xiquets i xiquetes no es senten en un aula tradicional, on l’aprenentatge de les Matemàtiques
pot ser molt frustrant per una bona part dels alumnes, sinó què es troben en un ambient
agradable, de descobriment i, sobretot, estimulant pel seu desenvolupament. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess