Mostrar el registro sencillo del ítem
Anàlisi de la divergència de desenvolupament motriu i actitudinal mitjançant els jocs tradicionals
dc.contributor.author | Carabaca Granell, Aldara | |
dc.contributor.other | Ortí Ferreres, Joan | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2021-02-05T15:55:54Z | |
dc.date.available | 2021-02-05T15:55:54Z | |
dc.date.issued | 2020-06-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/191741 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020 | |
dc.description.abstract | El present article té la finalitat d'analitzar la divergència del desenvolupament motriu i actitudinal que hi pot haver en una mateixa aula d'infantil de 5 anys, mitjançant els jocs tradicionals. Per als jocs motrius, els elements que hem estudiat a partir de l'observació i recollida d'informació a través d'uns qüestionaris han sigut; la motivació, l'actitud, el temps i les vegades que ha pagat l'alumnat. En canvi, per al joc cognitiu plantejat, els elements analitzats a banda de la motivació i l'actitud han sigut; el raonament i l'estratègia. Un cop analitzades les dades, es va arribar a la conclusió que aquests tipus de jocs enforteixen habilitats, valors, destreses i actituds necessàries per a un bon desenvolupament integral propiciant vincles entre iguals, sobretot en els primers anys de vida. Els resultats obtinguts també constaten que, en general, l'alumnat ha experimentat una gran diversitat de sentiments, accions, emocions, actituds, entre altres durant el desenvolupament de la proposta d'intervenció com en els moments de temps lliure d'aquests. Malgrat els resultats obtinguts, s'ha pogut observar que no existeix una conscienciació total per part de l'equip docent sobre els beneficis que poden aportar els jocs, i en concret els tradicionals a l'aula. | ca_CA |
dc.description.abstract | This article aims to analyze the divergence in motor and attitudinal development that can occur in a single classroom of 5-year-olds, using traditional games. For the motor games, the elements that we have studied from the observation and collection of information through our management have followed; the motivation, the attitude, the time and the lives that the student has paid. In contrast, for the cognitive game that has been proposed, the elements analyzed in terms of motivation and attitude have been: reasoning and strategy. Once the data have been analysed, the conclusion will be reached that these types of games strengthen the abilities, values, skills and attitudes necessary for good overall development, fostering links between equals, especially in the first years of life. The results obtained also show that, in general, students have experienced a great diversity of feelings, actions, emotions, attitudes, among others during the development of the proposal of intervention as well as in the moments of leisure. Despite the results obtained, it has been possible to observe that there is no total awareness on the part of the teaching team about the benefits that play can bring, and in particular the traditional ones, to the classroom. | ca_CA |
dc.format.extent | 28 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Desenvolupament motriu | ca_CA |
dc.subject | Actitudinal | ca_CA |
dc.subject | Jocs | ca_CA |
dc.subject | Tradicionals | ca_CA |
dc.subject | Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Motor development | ca_CA |
dc.subject | Attitudinal | ca_CA |
dc.subject | Games | ca_CA |
dc.subject | Traditional | ca_CA |
dc.subject | Child Education | ca_CA |
dc.title | Anàlisi de la divergència de desenvolupament motriu i actitudinal mitjançant els jocs tradicionals | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1154]
MI1040; MI1840