Anàlisi de la divergència de desenvolupament motriu i actitudinal mitjançant els jocs tradicionals
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Anàlisi de la divergència de desenvolupament motriu i actitudinal mitjançant els jocs tradicionalsAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Ortí Ferreres, Joan; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2020-06-12Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present article té la finalitat d'analitzar la divergència del desenvolupament motriu i actitudinal que
hi pot haver en una mateixa aula d'infantil de 5 anys, mitjançant els jocs tradicionals.
Per als jocs motrius, ... [+]
El present article té la finalitat d'analitzar la divergència del desenvolupament motriu i actitudinal que
hi pot haver en una mateixa aula d'infantil de 5 anys, mitjançant els jocs tradicionals.
Per als jocs motrius, els elements que hem estudiat a partir de l'observació i recollida d'informació
a través d'uns qüestionaris han sigut; la motivació, l'actitud, el temps i les vegades que ha pagat
l'alumnat. En canvi, per al joc cognitiu plantejat, els elements analitzats a banda de la motivació i
l'actitud han sigut; el raonament i l'estratègia.
Un cop analitzades les dades, es va arribar a la conclusió que aquests tipus de jocs enforteixen
habilitats, valors, destreses i actituds necessàries per a un bon desenvolupament integral propiciant
vincles entre iguals, sobretot en els primers anys de vida.
Els resultats obtinguts també constaten que, en general, l'alumnat ha experimentat una gran
diversitat de sentiments, accions, emocions, actituds, entre altres durant el desenvolupament de la
proposta d'intervenció com en els moments de temps lliure d'aquests.
Malgrat els resultats obtinguts, s'ha pogut observar que no existeix una conscienciació total per part
de l'equip docent sobre els beneficis que poden aportar els jocs, i en concret els tradicionals a l'aula. [-]
This article aims to analyze the divergence in motor and attitudinal development that can occur in a
single classroom of 5-year-olds, using traditional games.
For the motor games, the elements that we have studied ... [+]
This article aims to analyze the divergence in motor and attitudinal development that can occur in a
single classroom of 5-year-olds, using traditional games.
For the motor games, the elements that we have studied from the observation and collection of
information through our management have followed; the motivation, the attitude, the time and the
lives that the student has paid. In contrast, for the cognitive game that has been proposed, the
elements analyzed in terms of motivation and attitude have been: reasoning and strategy.
Once the data have been analysed, the conclusion will be reached that these types of games
strengthen the abilities, values, skills and attitudes necessary for good overall development, fostering
links between equals, especially in the first years of life.
The results obtained also show that, in general, students have experienced a great diversity of
feelings, actions, emotions, attitudes, among others during the development of the proposal of
intervention as well as in the moments of leisure.
Despite the results obtained, it has been possible to observe that there is no total awareness on the
part of the teaching team about the benefits that play can bring, and in particular the traditional ones,
to the classroom. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess