El món de les neveres al terme de Morella com a recurs didàctic
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
El món de les neveres al terme de Morella com a recurs didàcticAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Selma, Sergi; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaData de publicació
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResum
Moltes voltes trobem gran quantitat d'elements patrimonials al nostre voltant i no som capaços de
fixar-nos ni de prestar la suficient atenció a la gran quantitat d'informació que ens poden oferir
sobre un lloc i ... [+]
Moltes voltes trobem gran quantitat d'elements patrimonials al nostre voltant i no som capaços de
fixar-nos ni de prestar la suficient atenció a la gran quantitat d'informació que ens poden oferir
sobre un lloc i les circumstàncies en les que vivia una societat.
Aquesta proposta apropa el Patrimoni Històric a l'alumnat de Primària amb una metodologia
totalment diferent a la convencional; plantejant de forma interdisciplinar un conjunt d'activitats on
es tracten de forma vivencial tots els elements que envolten el món de les neveres al terme de
Morella i tot el que va significar per a la seua població. Aquest treball utilitza les antigues neveres
com un recurs didàctic per apropar als xiquets i xiquetes a conèixer les circumstàncies en les que
vivien abans i així generar un augment en la motivació i en l'empatia cap a les persones que van
viure una història determinada.
S'utilitza una metodologia activa i participativa basada en l'experiència del propi alumnat, la qual
fomenta la participació crítica i activa dels xiquets i les xiquetes, és a dir, la consecució
d'aprenentatges significatius a partir de les pròpies vivències. L'objectiu no és que els xiquets i
xiquetes memoritzen el passat, sinó que durant el procés d'ensenyament-aprenentatge siguen
capaços de sentir-se identificats i mostrar empatia cap a una realitat aliena. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess