Proposta educativa per reduir la bretxa de gènere en l’àmbit CTEM amb els projectes Wikimedia
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/190611/TFM_2020_%20NavarroSanz_Santiago.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Proposta educativa per reduir la bretxa de gènere en l’àmbit CTEM amb els projectes WikimediaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Meseguer Costa, Sergio; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalData de publicació
2020-10-27Editor
Universitat Jaume IResum
En este Treball Final de Màster de la modalitat d’acció en temàtiques transversals es presenta una
proposta educativa per reduir la bretxa de gènere en l’àmbit CTEM amb els projectes lliures
Wikimedia per a ser ... [+]
En este Treball Final de Màster de la modalitat d’acció en temàtiques transversals es presenta una
proposta educativa per reduir la bretxa de gènere en l’àmbit CTEM amb els projectes lliures
Wikimedia per a ser implementada en l’assignatura de Física i Química del tercer curs de l’ESO.
Entre les activitats de diferent tipus que es proposen, es troba la creació d’un llibre electrònic amb
audiollibre en Viquillibres amb llicència lliure per augmentar la visibilitat de les dones de l’àmbit
CTEM i que el jovent tinga més referents femenins en este àmbit. Es treballarà amb metodologies
actives com l’aprenentatge basat en projectes, el treball col·laboratiu i la metodologia flipped
classroom, que unides a l’ús de les TIC i a una avaluació formadora i formativa en diferents
moments del procés d’ensenyament-aprenentatge facilitarà l’atenció a la diversitat de l’alumnat.
Una avaluació de la pràctica docent permetrà la millora del projecte i es proposa una extensió per a
posar-lo en pràctica de forma transversal en altres assignatures. [-]
En este Trabajo Final de Máster de la modalidad de acción en temáticas transversales se presenta
una propuesta educativa para reducir la brecha de género en el ámbito CTIM con los proyectos
libres Wikimedia para ser ... [+]
En este Trabajo Final de Máster de la modalidad de acción en temáticas transversales se presenta
una propuesta educativa para reducir la brecha de género en el ámbito CTIM con los proyectos
libres Wikimedia para ser implantada en la asignatura de Física y Química del tercer curso de la
ESO. Entre las actividades de diferente tipo que se proponen, se encuentra la creación de un libro
electrónico con audiolibro en Wikilibros con licencia libre para aumentar la visibilidad de las
mujeres del ámbito CTIM i que la juventud tenga más referentes en este ámbito. Se trabajará con
metodologías activas como el aprendizaje basado en proyectos, el trabajo colaborativo y la
metodología flipped classroom, que unidas al uso de las TIC y a una evaluación formadora y
formativa en diferentes momentos del proceso de enseñanza-aprendizaje facilitará la atención a la
diversidad del alumnado. Una evaluación de la práctica docente permitirá la mejora del proyecto y
se propone una extensión para ponerlo en práctica de forma transversal en otras asignaturas. [-]
This master’s thesis in transversal themes presents an educational proposal to reduce gender gap in
STEM fields using free Wikimedia projects to be introduced in Physics and Chemistry subject in
third year of ESO. ... [+]
This master’s thesis in transversal themes presents an educational proposal to reduce gender gap in
STEM fields using free Wikimedia projects to be introduced in Physics and Chemistry subject in
third year of ESO. Among the different kind of activities proposed, we find the creation of an
electronic book with audiobook on Wikibooks under free license to increase the visibility of women
in STEM fields and to provide more female role models in these fields. Active methodologies like
project-based learning, collaborative working and flipped classroom will be used, that joined to ICT
and a formative evaluation during different steps of learning-teaching process will facilitate to deal
with students diversity. A teaching practice evaluation will allow to improve the project and an
extension is proposed to put it in practice in a transversal way in other subjects. [-]
Paraules clau / Matèries
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2019/2020
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: