L’art de regular les emocions. Un projecte d’educació emocional a una aula de 1º de Primària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
L’art de regular les emocions. Un projecte d’educació emocional a una aula de 1º de PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sanahuja Miralles, Jorge; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-06-12Editor
Universitat Jaume IResumen
L’educació emocional resulta primordial per a potenciar l’adquisició de les competències
emocionals com a element essencial per al desenvolupament de la personalitat i de les
capacitats de l’alumnat. És fonamental ... [+]
L’educació emocional resulta primordial per a potenciar l’adquisició de les competències
emocionals com a element essencial per al desenvolupament de la personalitat i de les
capacitats de l’alumnat. És fonamental treballar a les aules l’educació emocional
transversalment per a aconseguir una educació integral on es desenrotllen completament
totes les aptituds de la persona.
Per això, en aquest treball final de grau, a part de recollir una introducció teòrica on
s’exposen algunes teories de diferents autors sobre el tema, s’ha dissenyat una proposta
d’intervenció per a atendre les necessitats específiques d’una aula de primer de primària on
hi ha poca cohesió grupal i un ambient sensible als conflictes. Es començarà treballant a
través de dinàmiques col·laboratives i participatives per fomentar l’escolta activa, el
respecte, l’empatia i la companyonia. De manera que, ajuden a millorar el clima d’aula
creant un ambient acollidor per a l’alumnat i així poder passar a introduir l’educació
emocional amb una base de respecte i confiança.
La intervenció consta d’activitats programades amb els seus respectius continguts i
objectius, per a treballar durant set setmanes set emocions bàsiques, amb una avaluació
inicial i una final per comprovar l’abans i el després del clima de l’aula i de les competències
emocionals adquirides pels xiquets.
Es pretén aconseguir en l’alumnat mitjançant aquesta intervenció una comprensió i una
regulació emocional, que l’ajudarà a millorar el seu benestar emocional i social, i per
consegüent, a ser feliç. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Desarrollo emocional en el aula de Primaria: Evaluación de la eficacia de una intervención
Catalán Coma, Mélani Universitat Jaume I (2015)La competencia emocional constituye una capacidad indispensable para lograr el éxito académico, laboral y social. Es por ello, que la escuela debería ser perseverante en el trabajo de la inteligencia emocional de los ... -
Ferramentes per a l'autoregulació emocional a l'aula infantil
Andrés Fernández, Andrea Universitat Jaume I (2022-06-09)Aquest treball s’ha centrat en l’educació emocional i la seua aplicació a l’aula d’Infantil mitjançant l’estudi teòric de la matèria i una intervenció educativa dins d’una aula d’Educació Infantil amb xiquets i xiquetes ... -
Propiedades psicométricas del Cuestionario de conciencia emocional en población infantil española
Ordóñez López, Ana; PRADO-GASCO, VICENTE; Villanueva, Lidón; González Barrón, Remedios Fundación Universitaria Konrad Lorenz (2016-09)La competencia emocional es la capacidad para percibir, expresar, comprender, regular y controlar nuestras emociones y las de los demás. La conciencia emocional es la competencia básica que permite el desarrollo del resto ...