L’art de regular les emocions. Un projecte d’educació emocional a una aula de 1º de Primària
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
L’art de regular les emocions. Un projecte d’educació emocional a una aula de 1º de PrimàriaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Sanahuja Miralles, Jorge; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaDate
2020-06-12Publisher
Universitat Jaume IAbstract
L’educació emocional resulta primordial per a potenciar l’adquisició de les competències
emocionals com a element essencial per al desenvolupament de la personalitat i de les
capacitats de l’alumnat. És fonamental ... [+]
L’educació emocional resulta primordial per a potenciar l’adquisició de les competències
emocionals com a element essencial per al desenvolupament de la personalitat i de les
capacitats de l’alumnat. És fonamental treballar a les aules l’educació emocional
transversalment per a aconseguir una educació integral on es desenrotllen completament
totes les aptituds de la persona.
Per això, en aquest treball final de grau, a part de recollir una introducció teòrica on
s’exposen algunes teories de diferents autors sobre el tema, s’ha dissenyat una proposta
d’intervenció per a atendre les necessitats específiques d’una aula de primer de primària on
hi ha poca cohesió grupal i un ambient sensible als conflictes. Es començarà treballant a
través de dinàmiques col·laboratives i participatives per fomentar l’escolta activa, el
respecte, l’empatia i la companyonia. De manera que, ajuden a millorar el clima d’aula
creant un ambient acollidor per a l’alumnat i així poder passar a introduir l’educació
emocional amb una base de respecte i confiança.
La intervenció consta d’activitats programades amb els seus respectius continguts i
objectius, per a treballar durant set setmanes set emocions bàsiques, amb una avaluació
inicial i una final per comprovar l’abans i el després del clima de l’aula i de les competències
emocionals adquirides pels xiquets.
Es pretén aconseguir en l’alumnat mitjançant aquesta intervenció una comprensió i una
regulació emocional, que l’ajudarà a millorar el seu benestar emocional i social, i per
consegüent, a ser feliç. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Desarrollo emocional en el aula de Primaria: Evaluación de la eficacia de una intervención
Catalán Coma, Mélani Universitat Jaume I (2015)La competencia emocional constituye una capacidad indispensable para lograr el éxito académico, laboral y social. Es por ello, que la escuela debería ser perseverante en el trabajo de la inteligencia emocional de los ... -
Propiedades psicométricas del Cuestionario de conciencia emocional en población infantil española
Ordóñez López, Ana; PRADO-GASCO, VICENTE; Villanueva, Lidón; González Barrón, Remedios Fundación Universitaria Konrad Lorenz (2016-09)La competencia emocional es la capacidad para percibir, expresar, comprender, regular y controlar nuestras emociones y las de los demás. La conciencia emocional es la competencia básica que permite el desarrollo del resto ... -
“Intervención en un aula de 4 años para reconocer, expresar y regular las emociones"
Torres Broseta, Olga Universitat Jaume I (2019-06-25)La educación emocional es un amplio tema que, actualmente, está cobrando importancia por la repercusión que ésta tiene sobre las personas y, sobretodo, en los niños. No obstante, todavía falta mucha información acerca de ...