Avaluació diagnòstica i propostes de millora del nivell motivacional de l'alumnat de primària a l'assignatura de matemàtiques
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Avaluació diagnòstica i propostes de millora del nivell motivacional de l'alumnat de primària a l'assignatura de matemàtiquesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Doménech Betoret, Fernando; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2020-05-12Editor
Universitat Jaume IResumen
La investigació està centrada a analitzar el perfil motivacional dels alumnes en l'etapa preadolescent,
concretament 6è de primària, amb l'objectiu de descobrir les deficiències i les fortaleses que presenten
els ... [+]
La investigació està centrada a analitzar el perfil motivacional dels alumnes en l'etapa preadolescent,
concretament 6è de primària, amb l'objectiu de descobrir les deficiències i les fortaleses que presenten
els alumnes en l'assignatura de matemàtiques.
El qüestionari s'ha utilitzat com a mitjà per obtenir les dades motivacionals que posteriorment s'han
analitzat. Les escales utilitzades en el qüestionari procedeixen del model MOQSE (Model de Qualitat
de Situació Educativa) de Doménech Betoret (20017, 2018) del qual parteix aquesta investigació. La
informació obtinguda està representada en un gràfic de barres que concreta i clarifica les dades de
cada variable estudiada. La variable “expectatives de control” és la que mostra més deficiències i, per
tant, la proposta de millora està orientada a prendre consciència que depén de l'esforç de l'alumne
superar la matèria. La tasca docent d'explicar la utilitat de les matemàtiques i la importància que
aquestes tenen en el dia a dia ha estat la proposta principal que busca solucionar les deficiències
detectades. [-]
The research is focused on analyzing the motivational profile of students in the pre-adolescent stage,
specifically 6th grade, with the aim of discovering the deficiencies and strengths presented by students
in the ... [+]
The research is focused on analyzing the motivational profile of students in the pre-adolescent stage,
specifically 6th grade, with the aim of discovering the deficiencies and strengths presented by students
in the mathematics subject.
The method used has been the questionary, which has allowed us to obtain the motivational data that
we have analyzed later. The scales used in the management process come from the MOQSE model
(Model of Quality of Educational Situation) by Doménech Betoret (20017, 2018), which is the basis
of this research. The information obtained is represented in a bar chart that specifies and clarifies the
data of each variable studied. The "control expectations" variable is the one that shows more
deficiencies and, therefore, the proposal of improvement is oriented to learn conscience that depends
on the effort of the student to overcome the subject. The task of explaining the usefulness of
mathematics and the importance that they have on a daily basis has been the main proposal that seeks
to solve the deficiencies detected. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Motivació | èxit | perfil motivacional | educació primària | aprenentatge de les matemàtiques | Motivation | success | motivational profile | primary education | learning of mathematics
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess