L'inspecció educativa en temps de repressió
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/190539/TFG_2020_BortSaura_Sau%cc%88l.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
L'inspecció educativa en temps de repressióAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Ortells Roca, Miguel JuanDate
2020-06-16Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest treball està basat en l’anàlisi dels llibres de visites d'inspecció de Vilanova d’Alcolea durant
el període de la dictadura franquista, més concretament entre els anys 1940 i 1963, allò que el règim
franquista ... [+]
Aquest treball està basat en l’anàlisi dels llibres de visites d'inspecció de Vilanova d’Alcolea durant
el període de la dictadura franquista, més concretament entre els anys 1940 i 1963, allò que el règim
franquista va anomenar “ XXV Años de Paz”.
Els llibres de visites d’inspecció educativa són una font d’informació molt important per a descobrir
com eren les escoles i com funcionava el sistema educatiu en els períodes en que transcorren.
Donat que aquesta font d’informació és desconeguda per a molta gent, el primer que he realitzat en
aquest treball és definir què és un llibre de visites d’inspecció educatives i quin ús tenia i té en l’àmbit
educatiu. Després he realitzat una petita contextualització poble/escola per saber quina era la
realitat del poble al qual es refereix els llibres que analitzarem. Per tal de tindre present la realitat
del país quan més endavant vegem el que diuen els inspectors i les inspectores i que no ens resulta
tan fora de context el que diuen o deixen de dir, he realitzat una contextualització política i legislativa
d’àmbit educatiu que ha sofert Espanya des de la coneguda Llei Moyano fins al final de la dictadura
franquista. Seguidament he analitzat les visites d’inspecció que hi han enregistrades en els llibres, tot
centrant-me en què era en el que es fixaven els inspectors i les inspectores en les seues visites, així
com el vocabulari que utilitzaven, els valors que ens transmetien,... entre altres aspectes. Per
finalitzar, he arribat a una petita conclusió basada en com aquestes visites m'han ajudat a descobrir
la història educativa espanyola durant el període franquista i per què crec que pot ser útil l’anàlisi de
diferents llibres d’inspecció educativa com a font d'informació per a conèixer l'evolució del sistema
educatiu espanyol. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: