Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorBort Saura, Saül
dc.contributor.otherOrtells Roca, Miguel Juan
dc.date.accessioned2020-11-27T08:30:43Z
dc.date.available2020-11-27T08:30:43Z
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/190539
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2019/2020ca_CA
dc.description.abstractAquest treball està basat en l’anàlisi dels llibres de visites d'inspecció de Vilanova d’Alcolea durant el període de la dictadura franquista, més concretament entre els anys 1940 i 1963, allò que el règim franquista va anomenar “ XXV Años de Paz”. Els llibres de visites d’inspecció educativa són una font d’informació molt important per a descobrir com eren les escoles i com funcionava el sistema educatiu en els períodes en que transcorren. Donat que aquesta font d’informació és desconeguda per a molta gent, el primer que he realitzat en aquest treball és definir què és un llibre de visites d’inspecció educatives i quin ús tenia i té en l’àmbit educatiu. Després he realitzat una petita contextualització poble/escola per saber quina era la realitat del poble al qual es refereix els llibres que analitzarem. Per tal de tindre present la realitat del país quan més endavant vegem el que diuen els inspectors i les inspectores i que no ens resulta tan fora de context el que diuen o deixen de dir, he realitzat una contextualització política i legislativa d’àmbit educatiu que ha sofert Espanya des de la coneguda Llei Moyano fins al final de la dictadura franquista. Seguidament he analitzat les visites d’inspecció que hi han enregistrades en els llibres, tot centrant-me en què era en el que es fixaven els inspectors i les inspectores en les seues visites, així com el vocabulari que utilitzaven, els valors que ens transmetien,... entre altres aspectes. Per finalitzar, he arribat a una petita conclusió basada en com aquestes visites m'han ajudat a descobrir la història educativa espanyola durant el període franquista i per què crec que pot ser útil l’anàlisi de diferents llibres d’inspecció educativa com a font d'informació per a conèixer l'evolució del sistema educatiu espanyol.ca_CA
dc.format.extent28 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rightsLicencia CC-BY-SAca_CA
dc.rightsAtribución-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectEscola franquistaca_CA
dc.subjectHistòria de l’Educacióca_CA
dc.subjectInspecció educativaca_CA
dc.subjectLlibre de visites d’inspeccióca_CA
dc.subjectVilanova d’Alcoleaca_CA
dc.titleL'inspecció educativa en temps de repressióca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Licencia CC-BY-SA
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Licencia CC-BY-SA