Ensenyament dels sistemes lineals en entorns virtuals d'aprenentatge
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Ensenyament dels sistemes lineals en entorns virtuals d'aprenentatgeAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Lorenzo, Gil; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2020-07-23Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball constitueix el meu Treball Final de Màster, corresponent al Màster Universitari
en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i
Ensenyament d’idiomes, per ... [+]
El present treball constitueix el meu Treball Final de Màster, corresponent al Màster Universitari
en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i
Ensenyament d’idiomes, per a l’especialitat de matemàtiques i es tracta d’una millora educativa
per a la unitat didàctica Sistemes d’equacions lineals i per al curs 4t ESO de matemàtiques
orientades als ensenyaments aplicats. Es desenvolupa en un entorn virtual amb la utilització de
tècniques educatives innovadores com el flipped classroom1 i les TIC2 com a base de la seua
aplicació.
La falta de motivació i el poc interès observats durant la fase d’observació entre l’alumnat que
conforma aquest grup en particular em van portar a proposar aquesta millora educativa ja que
aquesta detecció és generalment perceptible per l’assignatura de matemàtiques i es tradueix en
un fenomen disruptiu que comporta un baix rendiment i un mal resultat acadèmic, tal com
informa l’informe Pisa3 (2018) respecte al nostre país.
Després de realitzar una supervisió de les tasques diàries a l’alumnat de 4t d’ESO de les
matemàtiques orientades als ensenyaments aplicats i visualitzar els seus avanços i les seues
errades, els seus punts forts i de feblesa es van aprofitar per millorar les carències observades i
reconstruir la seua actitud i percepció de cara a l’assignatura amb l’objectiu de millorar els
inconvenients anteriorment esmentats fent ús de metodologies innovadores combinades amb
l’ús de les TIC i d’entorns virtuals d’aprenentatge.
Els resultats obtinguts després de la implementació s’analitzen i es comparen amb resultats
anteriors per saber si amb la proposta de millora s’han pogut assolir els objectius marcats.
Per últim, i després d’haver realitzat un estudi en profunditat, de revisar els indicadors a assolir i
la finalitat amb la qual s’havien planificat, es pot concloure que la millora implementada s’ha
desenvolupat amb èxit tot i que cal ser conscients que els canvis que tenen lloc dintre del procés
educatiu i que comporten metodologies innovadores suposen la implicació de tots els elements
que conformen el sistema educatiu. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP509. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess