Programació didàctica per a l'assignatura de Biologia i Geologia en el curs de 4t d'ESO
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Programació didàctica per a l'assignatura de Biologia i Geologia en el curs de 4t d'ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Vicedo, Begonya; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalFecha de publicación
2020-07-21Editor
Universitat Jaume IResumen
El present document correspon a una programació didàctica de l’assignatura de
Biologia i Geologia per al curs de 4t d’ESO i està elaborat com a projecte de Treball
Final de Màster (TFM). Per tant, pot considerar-se ... [+]
El present document correspon a una programació didàctica de l’assignatura de
Biologia i Geologia per al curs de 4t d’ESO i està elaborat com a projecte de Treball
Final de Màster (TFM). Per tant, pot considerar-se com un reflex de les competències i
coneixements adquirits durant les diverses assignatures que formen part del màster de
professorat de la Universitat Jaume l.
La programació didàctica contempla les tres primeres unitats didàctiques de
l’assignatura per al curs escolar 2020-21. Aquestes estan dissenyades per a treballar
part dels continguts especificats en el bloc 2 del currículum de l’assignatura, el qual rep
el nom de L’evolució de la vida. A més, també es tindran en compte continguts
transversals inclosos en el primer bloc de la matèria.
El TFM conté tots els apartats que estableix la legislació que ha de tenir qualsevol
programació didàctica independent de l’assignatura. De manera que, en el document
s’inclouen, entre altres, els objectius d’etapa establerts per a l’últim curs de
l’ensenyament obligatori, les competències que es treballaran, els continguts que
s’estudiaran i s’estableixen tots els paràmetres relacionats amb el procés d’avaluació.
Així mateix, també es fa una descripció de les metodologies que es faran servir en les
diferents sessions de les unitats. Com a base de les explicacions s’utilitzarà el mètode
de lliçó magistral per a introduir i explicar els conceptes nous a l’alumnat. Tanmateix,
aquest tipus de metodologia estarà combinada amb altres més dinàmiques i actives,
com per exemple tècniques d’aprenentatge cooperatiu o pràctiques de laboratori. La
finalitat d’emprar aquest conjunt de metodologies és apropar el coneixement científic a
l’alumnat des d’un punt de vista atractiu i interessant, per això es fomentarà la
participació activa d’aquests en tot el procés d’ensenyament-aprenentatge.
Per últim, cada unitat didàctica comptarà amb una sèrie d’activitats dissenyades amb
la finalitat de treballar el temari i desenvolupar en l’alumnat una sèrie de competències
bàsiques. Entre les activitats podem trobar des de la visualització d’un vídeo fins a la
realització d’un debat tractant aspectes ètics relacionats amb la biologia. Aquestes
activitats inclouen el material didàctic que es farà servir per a treballar els continguts
amb l’alumnat. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP139. Curs acadèmic 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess