MateXplorem Nules. Una gimcana matemàtica per la Plaça Major de Nules
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
MateXplorem Nules. Una gimcana matemàtica per la Plaça Major de NulesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Lluch Peris, Ana MaríaFecha de publicación
2020-07-23Editor
Universitat Jaume IResumen
El present projectes’emmarca dins del Treball de Final de Màster en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, en l’especialitat de ... [+]
El present projectes’emmarca dins del Treball de Final de Màster en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, en l’especialitat de Matemàtiques cursat a la universitat Jaume I. El treball pertany a la modalitat de material didàctic el qual consisteix en una gimcana matemàtica per la plaça Major de Nules, localitat de la província de Castelló. El recorregut matemàtic rep el nom de MateXplorem Nulesi consisteix en la superació d’una missió per grups cooperatius mitjançant la resolució de sis problemes geomètrics d’acord als continguts del currículum del nivell de 4t d’ESO de l’IES Gilabert de Centelles, a qui va dirigida l’activitat. L’objectiu principal de la gimcana és la visualització de les matemàtiques com un instrument per a explorar i entendre la geometria de l’entorn real querodejaa l’alumnat. Per alcançar aquest propòsit i l’adquisició de les competències clau que regeix la normativa, el professorat actua com unaguia durant el desenvolupament de la gimcana, mentre que l’aprenentatge cooperatiu, les estratègies que es porten a terme i les habilitats socials entre iguals fomenten la motivació i l’interés de l’alumnat per mostrar l’assoliment dels coneixements geomètrics. El disseny de MateXplorem Nulesimplica una avaluació individual i grupal entre els membres del grup, a la vegada que serveix com unmecanisme de retroacció personal de millora. Per a finalitzar es presenten unes conclusions i una valoració personal de la proposta com les possibles extensions a diferents nivells i l’adequació del material a una situació de confinament. [-]
This report belongs to the final master's project of the master in compulsory secondary education and baccalaureate teacher, professional training and language teaching in the specialty of ... [+]
This report belongs to the final master's project of the master in compulsory secondary education and baccalaureate teacher, professional training and language teaching in the specialty of mathematics which has been completed at University Jaume I. This project belongs to the modality of didactic material which consists of a mathematical gymkhana in the Major’s Square of Nules, a town in the province of Castellon. The mathematical course is called MateXplorem Nulesand consists of overcoming a mission by cooperative groups by solving six geometric problems according to the contents of the curriculum of the 4thESO of IES Gilabert de Centelles, to whom the activity is addressed. The main goal of the gymkhana is to visualize mathematics as an instrument for exploring and understanding the geometry of the surrounding real environment. To achieve this purpose and the acquisition of key competencies governed by the regulations, teachers act as a guide during the development of the gymkhana, while cooperative learning, strategies being carried out and social skills among peers they encourage the motivation and interest of students to show the achievement of geometric knowledge. The design of MateXplorem Nulesinvolves individual and group evaluation among group members, while serving as a personal feedback mechanism. Finally, some conclusions and a personal assessment of the proposal are presented, such as the possible extensions at different levels and the adaptation of the material to a situation of lockdown. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | gimcana matemàtica | geometria | aprenentatge cooperatiu | joc didàctic | motivació | participació | resolució problemes geomètrics | mathematical gymkhana | geometry | cooperative learning | educational game | motivation | participation | to solve geometric problems
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP509. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: