Passeig per la poesia catalana de postguerra. Proposta d’unitat didàctica per a l’assignatura de valencià en 4t d’ESO
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Passeig per la poesia catalana de postguerra. Proposta d’unitat didàctica per a l’assignatura de valencià en 4t d’ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Piquer Vidal, Adolf; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures EuropeesFecha de publicación
2020-07-20Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball final de Màster s’adscriu a la modalitat 6: Materials didàctics, dins de la
tipologia de TFM proposats enguany. Consisteix en una proposta d’unitat didàctica per a
quart curs de l’ESO dins de l’assi ... [+]
Aquest treball final de Màster s’adscriu a la modalitat 6: Materials didàctics, dins de la
tipologia de TFM proposats enguany. Consisteix en una proposta d’unitat didàctica per a
quart curs de l’ESO dins de l’assignatura Valencià: Llengua i literatura.
L’objectiu de la unitat és doble. D’una banda, presentar la poesia catalana de
postguerra en el seua context històric, sociopolític i cultural, per mitjà d’una selecció dels
principals autors i textos. Es recordarà als alumnes que el franquisme va perseguir la llengua
i la cultura catalanes de múltiples maneres. A partir dels trets generacionals, es mostrarà la
periodització de la postguerra en dues etapes, de la resistència dels anys quaranta i
cinquanta als inicis de la recuperació, durant els anys seixanta.
L’objectiu segon de la unitat és induir la producció textual oral i escrita. Es pretén que
l’alumne assumisca un paper actiu en el procés d’aprenentatge, per mitjà de metodologies
pròpies d’un enfocament globalitzat. La premissa és que aquest aprenentatge resulta
significatiu per a l’alumne, ja que es vincula al seu context vital, amb experiències personals
identificables i aplicables a situacions de la vida quotidiana. Això es posa de manifest en
l’activitat final que es proposa: l’elaboració d’un videoclip sobre una cançó original, que els
alumnes han de crear amb les característiques de la poesia de postguerra i els recursos
estudiats. D’altra banda, es tracta d’una proposta de caràcter transversal, susceptible
d’integrar-se en un projecte educatiu més ampli, en col·laboració amb altres departaments
docents. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP439. Curs acadèmic 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess