Treball fi de màster: Programació didàctica de Geografia i Història al curs de 1r d'ESO
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Treball fi de màster: Programació didàctica de Geografia i Història al curs de 1r d'ESOAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Vidal Prades, Emma Dunia; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2020-07-22Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball de fi de màster, correspondria a l'especialitat de Geografia i Història,
modalitat 3, planificació i/o programació curricular.
Es tracta d'una programació didàctica del curs de 1r d'ESO a l'assignatura ... [+]
Aquest treball de fi de màster, correspondria a l'especialitat de Geografia i Història,
modalitat 3, planificació i/o programació curricular.
Es tracta d'una programació didàctica del curs de 1r d'ESO a l'assignatura de Geografia i
Història. Es composa de 12 unitats didàctiques, tres de les quals es troben desenvolupades
als annexos del mateix treball (unitats 6, 7 i 8).
Les lleis emprades per a la confecció i guía del treball han sigut moltes i variades,
destacant la llei 1105/2014 o la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, anomenada
LOMCE, de millora de la qualitat educativa; mitjançant la normativa vigent així com el
document-pont corresponent, s'han establert les bases de la mateixa programació didàctica.
Els objectius principals són tals com mantenir a l'alumnat com a protagonista essencial i
primordial del procés d'aprenentatge, fer que a partir d'una participació molt activa i
preferentment cooperativa, el procés d'ensenyança siga més senzill i enriquidor per a tots i
totes.
A partir d'activitats immersives, molt intuïtives i amb el suport total del docent i dels
companys i companyes, es pretén que els treballs en grup fomenten l'ajuda, la cooperació i
el suport mutu a l'hora d'aprendre, indagar i expressar-se.
La metodologia es basa en treballs de recerca grupal o individual, debats i presentacions o
confecció de murals o diferents tipus de fitxes, mapes o gràfiques. Aquestes ajudaran a
familiaritzar-se amb eines i mètodes concrets, contingut específic així com metodologies
novedoses.
Els mètodes d'avaluació i la confecció de treballs i activitats seran avaluats a un Portfolio,
hi hauran tests de repàs abans de les proves finals i les treballs generals de l'assignatura
seran grupals i amb gran pes dins el temari.
Es buscarà que l'aprenentatge per competències millore les destreses i desenvolupe les
habilitats i capacitats de tot l'alumnat.
Així doncs tindrà un gran pes l'atenció a la diversitat, atenent les necessitats de cadascun
dels membres de l'alumnat, per tal d'ajudar a la seua formació com a membres futurs de la
societat, amb una atenció personalitzada i específica, adaptada a cada cas concret. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP319. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess