Programació didàctica: Materials a través de Minecraft (1r ESO)
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Programació didàctica: Materials a través de Minecraft (1r ESO)Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Aguilella-Arzo, Marcel; Universitat Jaume I. Departament de FísicaFecha de publicación
2020-03-25Editor
Universitat Jaume IResumen
La gamificació segueix creixent com un dels mètodes més directes i efectius de motivació
de l'alumnat. Els professionals de l'educació han de començar a familiaritzar-se amb aquest
concepte. Els jocs brinden significat ... [+]
La gamificació segueix creixent com un dels mètodes més directes i efectius de motivació
de l'alumnat. Els professionals de l'educació han de començar a familiaritzar-se amb aquest
concepte. Els jocs brinden significat i context als estudiants i una sèrie de límits dins d'un
ambient “segur” per explorar, pensar i provar coses diferents.
És el procés ideal per a crear un entorn d'aprenentatge atractiu. Els elements del joc, com
proporcionar permís als alumnes per a fallar, fomentar el pensament fora de zona de confort
i fomentar un sentit de control, creen experiències d'aprenentatge enriquidores. L'addició
d'elements de joc sobre l'entorn d'aprenentatge tradicional és una forma de crear
aprenentatge que ajuda a la retenció de conceptes i és impactant.
Minecraft és un videojoc amb el qual es pot aprendre molt a través d'ell. Consisteix en un
món obert que permet infinitat de possibilitats relacionades amb la tecnologia com fonts
d'energia, sistemes elèctrics, bateries, materials, optimització de recursos... Així com un
sistema ecològic amb diferents biomes, animals i plantes, química, es poden crear granges i
cultiu i fomenta la creativitat i la cooperació entre els jugadors.
Aquest projecte consisteix en una programació didàctica per a l'assignatura de
Tecnologia en el curs de 1r de l'ESO. Ocuparà el primer trimestre del curs i es tractaran
principalment els blocs 1 i 2, resolució de problemes tecnològics i comunicació tècnica i
materials d'ús tècnic, amb una durada de 12 setmanes, amb el qual disposarem d'un total
de 24 sessions.
Aquesta programació està basada en una metodologia ABP on els alumnes deuen ser els
protagonistes i els principals responsables de l'aprenentatge de forma autònoma i el
professor serà un guia que els oriente durant aquesta. Així, aprendran la part teòrica en la
classe de l'aula d'informàtica on a través de Minecraft es reforçaran els coneixements
preparats i llegits prèviament gràcies al Flipped classroom i realitzaran una construcció, i
en el taller crearan un prototip amb fusta i una memòria tècnica treballant de forma grupal,
que finalment hauran de presentar. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2019/2020
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: