Activitats per ambientalitzar matèries: aplicació a la física de l'electromagnetisme
Visualitza/
Impacte
Scholar |
Altres documents de l'autoria: Badenes March, José Antonio; Gargori, Carina; Cerro Lloria, Sara; Llusar, Mario; Monrós, Guillermo
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/7053
comunitat-uji-handle3:10234/146250
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadades
Títol
Activitats per ambientalitzar matèries: aplicació a la física de l'electromagnetismeAutoria
Data de publicació
2017-11-09Editor
Publicacions de la Universitat Jaume IISBN
978-84-16546-80-0Tipus de document
info:eu-repo/semantics/conferenceObjectVersió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
El procés d’ambientalització curricular és un procés lent que necessita de la
implicació del professorat per aconseguir la seva implementació de manera efectiva
i per a salvar la distància que hi ha entre el plant ... [+]
El procés d’ambientalització curricular és un procés lent que necessita de la
implicació del professorat per aconseguir la seva implementació de manera efectiva
i per a salvar la distància que hi ha entre el plantejament ideològic-teòric i la seva
concreció pràctica a les aules. En aquest sentit, el treball realitzat pretén ser una petita
contribució a aquesta concreció pràctica. Dintre d’aquest marc general cal destacar els
següents objectius específics: implicar a l’alumnat en l’elaboració dels contiguts de la
matèria mitjançant l’ambientalització d’aquesta, augmentar la seva motivació envers
l’assignatura i la conscienciació mediambiental.
El treball s’ha desenvolupat en el marc de la docència de la física de l’electromagnetisme del primer curs del Grau en Enginyeria impartida a la Universitat Jaume I. Els
alumnes han treballat per parelles. Una vegada presentat el projecte es van distribuir els
continguts en tres blocs associats a tres períodes d’entrega del material. El seguiment
va ser continu al llarg de tot el curs. Els indicadors per a l’avaluació del treball han
estat: la participació en classe/tutories dels alumnes, l’entrega d’activitats i els resultats
de qüestionaris. Per a la recollida d’informació s’han utilitzat tècniques d’observació,
conversació i anàlisi de documents.
Aquest treball ens ha permès enriquir l’assignatura de física des del punt de vista
mediambiental. En aquest sentit el treball realitzat ha aportat diferents tipus d’activitats: referències bibliogràfiques diverses (digital i imprés, material audiovisual), articles científics i divulgatius, lectures, actualització de dades, propostes de materials
alternatius, modificacions d’enunciats de problemes i activitats en general donades pel
professor. Aquestes accions són perfectament extrapolables a qualsevol matèria i nivell educatiu. Per altra banda, són molt motivadores per als alumnes i suposen una major
implicació amb l’assignatura i una millora en la relació professor-alumne. Segur que
accions com les d’aquest treball realitzades de manera continuada i transversalment en
tot el currículum augmenten la conscienciació mediambiental dels alumnes i ens apropen a un món més sostenible. [-]
Descripció
Comunicació presentada a la VI Jornada Nacional sobre Estudios Universitarios , II Taller de Innovación Educativa celebrada en la Universitat Jaume I los días 9 y 10 de noviembre de 2017.
Drets d'accés
© Del text: els autors i les autores, 2017 © De la present edició: Publicacions de la Universitat Jaume I, 2017
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess