Mostrar el registro sencillo del ítem
Activitats per ambientalitzar matèries: aplicació a la física de l'electromagnetisme
dc.contributor.author | Badenes March, José Antonio | |
dc.contributor.author | Gargori, Carina | |
dc.contributor.author | Cerro Lloria, Sara | |
dc.contributor.author | Llusar, Mario | |
dc.contributor.author | Monrós, Guillermo | |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T11:02:39Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T11:02:39Z | |
dc.date.issued | 2017-11-09 | |
dc.identifier.isbn | 978-84-16546-80-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/189306 | |
dc.description | Comunicació presentada a la VI Jornada Nacional sobre Estudios Universitarios , II Taller de Innovación Educativa celebrada en la Universitat Jaume I los días 9 y 10 de noviembre de 2017. | ca_CA |
dc.description.abstract | El procés d’ambientalització curricular és un procés lent que necessita de la implicació del professorat per aconseguir la seva implementació de manera efectiva i per a salvar la distància que hi ha entre el plantejament ideològic-teòric i la seva concreció pràctica a les aules. En aquest sentit, el treball realitzat pretén ser una petita contribució a aquesta concreció pràctica. Dintre d’aquest marc general cal destacar els següents objectius específics: implicar a l’alumnat en l’elaboració dels contiguts de la matèria mitjançant l’ambientalització d’aquesta, augmentar la seva motivació envers l’assignatura i la conscienciació mediambiental. El treball s’ha desenvolupat en el marc de la docència de la física de l’electromagnetisme del primer curs del Grau en Enginyeria impartida a la Universitat Jaume I. Els alumnes han treballat per parelles. Una vegada presentat el projecte es van distribuir els continguts en tres blocs associats a tres períodes d’entrega del material. El seguiment va ser continu al llarg de tot el curs. Els indicadors per a l’avaluació del treball han estat: la participació en classe/tutories dels alumnes, l’entrega d’activitats i els resultats de qüestionaris. Per a la recollida d’informació s’han utilitzat tècniques d’observació, conversació i anàlisi de documents. Aquest treball ens ha permès enriquir l’assignatura de física des del punt de vista mediambiental. En aquest sentit el treball realitzat ha aportat diferents tipus d’activitats: referències bibliogràfiques diverses (digital i imprés, material audiovisual), articles científics i divulgatius, lectures, actualització de dades, propostes de materials alternatius, modificacions d’enunciats de problemes i activitats en general donades pel professor. Aquestes accions són perfectament extrapolables a qualsevol matèria i nivell educatiu. Per altra banda, són molt motivadores per als alumnes i suposen una major implicació amb l’assignatura i una millora en la relació professor-alumne. Segur que accions com les d’aquest treball realitzades de manera continuada i transversalment en tot el currículum augmenten la conscienciació mediambiental dels alumnes i ens apropen a un món més sostenible. | ca_CA |
dc.format.extent | 14 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | spa | ca_CA |
dc.publisher | Publicacions de la Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights | © Del text: els autors i les autores, 2017 © De la present edició: Publicacions de la Universitat Jaume I, 2017 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ | * |
dc.subject | ambientalització | ca_CA |
dc.subject | electromagnetisme | ca_CA |
dc.subject | motivació | ca_CA |
dc.subject | participació activa | ca_CA |
dc.title | Activitats per ambientalitzar matèries: aplicació a la física de l'electromagnetisme | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/VI.JornEstUni.2017 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca_CA |