Listar Asparkía_2020_núm. 36 por tipo de documento "info:eu-repo/semantics/article"
Mostrando ítems 1-8 de 8
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Arte disidente y mensajes publicitarios
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020) -
Cosmética
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)1971 -
La mirada feminista ante el espejo publicitario
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)Tal como han reseñado antropólogos, investigadores y teóricos de distintas disciplinas sociales, para que exista y perdure un sistema de sometimiento y dominio de un sexo (el masculino) sobre el otro (el femenino); no sólo ... -
Nervios de punta / Resistencia
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020) -
Patrón de medida
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)The purpose of this article has two aspects: First, from an object such as a seamstress tape, we have explored how it becomes, in the advertising media, a device of repression. proposing a unique reading of the female body ... -
Perpetuación de estereotipos sexistas en la publicidad española de comienzos del siglo XX
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)In Spain, in the first decades of the twentieth century, advertisements showed images and texts that affected the inequality of women through stereotypes and sexist discourses. After these creations were only male names ... -
Reacciones antifeministas y publicidad
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)The aim of the article is to carry out a bibliographical analysis on the importance of the media in anti-feminist backlashes. Margaret Mead demonstrates the role of culture and education in the acquisition of genders roles ... -
Reconociendo una fracción no visible del iceberg de la violencia simbólica contra las mujeres en la publicidad televisiva difundida en México
Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)The goal of this article is to make visible the apparent normalization of symbolic violence against women in a plot of interactions related to the application, production, government management and the experimentation of ...