• openAccess   Arte disidente y mensajes publicitarios 

      Hormigos Vaquero, Montserrat; Ballester Buigues, Irene Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
    • openAccess   Cosmética 

      Oliver, Isabel Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
      1971
    • openAccess   La mirada feminista ante el espejo publicitario 

      Hormigos Vaquero, Montserrat; Ballester Buigues, Irene Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
      Tal como han reseñado antropólogos, investigadores y teóricos de distintas disciplinas sociales, para que exista y perdure un sistema de sometimiento y dominio de un sexo (el masculino) sobre el otro (el femenino); no sólo ...
    • openAccess   Nervios de punta / Resistencia 

      Hina, Hina Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
    • openAccess   Patrón de medida 

      Galán Huertas, Mercè; Moreno Zahínos, Rosa Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
      The purpose of this article has two aspects: First, from an object such as a seamstress tape, we have explored how it becomes, in the advertising media, a device of repression. proposing a unique reading of the female body ...
    • openAccess   Perpetuación de estereotipos sexistas en la publicidad española de comienzos del siglo XX 

      Ramos Frendo, Eva María Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
      In Spain, in the first decades of the twentieth century, advertisements showed images and texts that affected the inequality of women through stereotypes and sexist discourses. After these creations were only male names ...
    • openAccess   Reacciones antifeministas y publicidad 

      Ávila Bravo-Villasante, María Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
      The aim of the article is to carry out a bibliographical analysis on the importance of the media in anti-feminist backlashes. Margaret Mead demonstrates the role of culture and education in the acquisition of genders roles ...
    • openAccess   Reconociendo una fracción no visible del iceberg de la violencia simbólica contra las mujeres en la publicidad televisiva difundida en México 

      Pérez Álvarez, Thelma Elena Universitat Jaume I. Institut Universitari d’Investigació Feminista i de Gènere Purificación Escribano. (2020)
      The goal of this article is to make visible the apparent normalization of symbolic violence against women in a plot of interactions related to the application, production, government management and the experimentation of ...