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dc.contributor.authorRoyo González, Marta
dc.contributor.authorMulet, Elena
dc.contributor.authorChulvi, Vicente
dc.contributor.authorGalán Serrano, Julia
dc.date.accessioned2020-05-18T15:51:10Z
dc.date.available2020-05-18T15:51:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationGONZÁLEZ, Marta Royo, et al. Surveying the Perception of the Environmental Advantages of an Adaptable Product. Ingeniería e Investigación, 2020, vol. 40, núm. 1ca_CA
dc.identifier.issn0120-5609
dc.identifier.issn2248-8723
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/188050
dc.description.abstractThe aim of adaptable design is to create products that can easily adapt to different needs. The objective if this study is to analyze the effectivenes in communication to promote an adaptable baby stroller, in order to know the user perception of the advantages derived from its adaptability, as well as the environmental ones, and if there is correlation between them. It is also intended to determine whether age or previous experience with this type of product can influence this perception. To this effect, a study with 54 participants has been conducted. Results show that users percieve the advantages and find the adaptable design interesting. Valuation of the advantages of the product is affected by previous user experience with the need for adaptability. Valuation of the environmental benefits is independent from the degree of experiense, as well as from the age of the participants (between 30 and 45 years old).ca_CA
dc.description.abstractEl diseño adaptable tiene como objetivo crear productos que puedan adaptarse fácilmente a diferentes necesidades. El objetivo de este estudio es analizar la efectividad en la comunicación realizada para promover un cochecito de bebé adaptable, en aras de conocer la percepción que tienen los usuarios tanto de las ventajas derivadas de su adaptabilidad como de las medioambientales y si existe una correlación entre ambas. También se pretende determinar si la edad o experiencia previa con este tipo de productos influyen en esta percepción. Para ello, se ha realizado un estudio con 54 participantes. Los resultados muestran que los usuarios perciben las ventajas y consideran interesante el diseño adaptable. La estimación de las ventajas del producto se ve afectada por la experiencia previa del usuario con la necesidad de adaptabilidad. La estimación de los beneficios ambientales es independiente tanto del grado de experiencia como de la edad de los participantes (entre 30 y 45 años).ca_CA
dc.format.extent10 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherUniversidad Nacional de Colombia (Sede Bogotá). Facultad de Ingenieríaca_CA
dc.relation.isPartOfIngeniería e Investigación, 2020, vol. 40, núm. 1ca_CA
dc.rightsCopyright (c) 2020 Marta Royo González, Elena Mulet, Vicente Chulvi, Julia Galán. This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.ca_CA
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectsurvey researchca_CA
dc.subjectproduct lifetimeca_CA
dc.subjectsustainable consumptionca_CA
dc.subjectadaptable designsca_CA
dc.subjectinvestigación mediante encuestasca_CA
dc.subjecttiempo de vida de los productosca_CA
dc.subjectconsumo sostenibleca_CA
dc.subjectdiseños adaptablesca_CA
dc.titleSurveying the Perception of the Environmental Advantages of an Adaptable Productca_CA
dc.title.alternativeInvestigando la percepción de las ventajas medioambientales de un producto adaptableca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15446/ing.investig.v40n1.76048
dc.relation.projectIDThis studyhas been funded by the research projects 15I336.01/1 ‘Elarte y el diseño en la nueva sociedad digital’, funded in turnby the Universitat Jaume Ica_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://revistas.unal.edu.co/index.php/ingeinv/article/view/76048ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


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