Surveying the Perception of the Environmental Advantages of an Adaptable Product
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Surveying the Perception of the Environmental Advantages of an Adaptable ProductFecha de publicación
2020Editor
Universidad Nacional de Colombia (Sede Bogotá). Facultad de IngenieríaISSN
0120-5609; 2248-8723Cita bibliográfica
GONZÁLEZ, Marta Royo, et al. Surveying the Perception of the Environmental Advantages of an Adaptable Product. Ingeniería e Investigación, 2020, vol. 40, núm. 1Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://revistas.unal.edu.co/index.php/ingeinv/article/view/76048Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
The aim of adaptable design is to create products that can easily adapt to different needs. The objective if this study is to analyze the effectivenes in communication to promote an adaptable baby stroller, in order ... [+]
The aim of adaptable design is to create products that can easily adapt to different needs. The objective if this study is to analyze the effectivenes in communication to promote an adaptable baby stroller, in order to know the user perception of the advantages derived from its adaptability, as well as the environmental ones, and if there is correlation between them. It is also intended to determine whether age or previous experience with this type of product can influence this perception. To this effect, a study with 54 participants has been conducted. Results show that users percieve the advantages and find the adaptable design interesting. Valuation of the advantages of the product is affected by previous user experience with the need for adaptability. Valuation of the environmental benefits is independent from the degree of experiense, as well as from the age of the participants (between 30 and 45 years old). [-]
El diseño adaptable tiene como objetivo crear productos que puedan adaptarse fácilmente a diferentes necesidades. El objetivo de este estudio es analizar la efectividad en la comunicación realizada para promover un ... [+]
El diseño adaptable tiene como objetivo crear productos que puedan adaptarse fácilmente a diferentes necesidades. El objetivo de este estudio es analizar la efectividad en la comunicación realizada para promover un cochecito de bebé adaptable, en aras de conocer la percepción que tienen los usuarios tanto de las ventajas derivadas de su adaptabilidad como de las medioambientales y si existe una correlación entre ambas. También se pretende determinar si la edad o experiencia previa con este tipo de productos influyen en esta percepción. Para ello, se ha realizado un estudio con 54 participantes. Los resultados muestran que los usuarios perciben las ventajas y consideran interesante el diseño adaptable. La estimación de las ventajas del producto se ve afectada por la experiencia previa del usuario con la necesidad de adaptabilidad. La estimación de los beneficios ambientales es independiente tanto del grado de experiencia como de la edad de los participantes (entre 30 y 45 años). [-]
Publicado en
Ingeniería e Investigación, 2020, vol. 40, núm. 1Proyecto de investigación
This studyhas been funded by the research projects 15I336.01/1 ‘Elarte y el diseño en la nueva sociedad digital’, funded in turnby the Universitat Jaume IDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
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