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dc.contributor.authorLópez Martínez, Marina
dc.date.accessioned2020-03-02T10:50:54Z
dc.date.available2020-03-02T10:50:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationLÓPEZ MARTÍNEZ, Marina. La ville de pierre de Fred Vargas. Çédille: Revista de Estudios Franceses, 2019, no 16, p. 313-327ca_CA
dc.identifier.issn1699-4949
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/186797
dc.description.abstractThis article aims to analyse the material relations and the symbolic construction of the city in Fred Vargas's crime novels. It will attempt to situate itself at the intersection of her sensual experience and her imaginary representations. Intersections those become so much more fruitful since Fred Vargas is a zoo archaeologist. Therefore, her reading of the city is filled with invisible signs for the profane eye although revealing to the indolent but attentive to the environment wayfarer. Hence, the city grants signs to its chosen: the detective who day and night walks the city streets. In turn, the reading of these signs reveals an unwavering archaeological will to make silent stones speak.ca_CA
dc.description.abstractCet article prétend aborder la relation matérielle et la construction symbolique de la ville dans les polars de Fred Vargas. Pour ce faire, il se situera dans l’intersection de son expérience sensuelle et de ses représentations imaginaires. Ces intersections sont d’autant plus fécondes dans ce cas, que Fred Vargas est zoo archéologue de profession. C’est pourquoi, sa lecture de la ville foisonne de signes, invisibles pour l’œil profane mais révélateurs pour le détective, flâneur indolent et, cependant, attentif à ce qui l’entoure. Ainsi, la ville révèle ses indices au détective qui la parcourt nuit et jour et, de même, la lecture de ces pistes démontre la volonté archéologique de faire parler les pierres et le silence.ca_CA
dc.description.abstractEste artículo pretende retomar la relación material y la construcción simbólica de la ciudad en las novelas policiacas de Fred Vargas. Intentará, por lo tanto, situarse en la intersección de su experiencia sensual y de sus representaciones imaginarias. Intersecciones tanto más fecundas en este caso que Fred Varga es zoo-arqueóloga de profesión. Por ello, su lectura de la ciudad se llena de signos invisibles para el ojo profano, aunque reveladores para el detective, caminante indolente atento a su entorno. De esta forma, la ciudad entrega indicios a su elegido, el detective que la recorre de día y de noche. A su vez, la lectura de dichos indicios revela la férrea voluntad arqueológica de hacer hablar las piedras y el silencio.ca_CA
dc.format.extent15 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isofraca_CA
dc.publisherAsociación de Profesores de Francés de la Universidad Españolaca_CA
dc.relation.isPartOfÇédille: Revista de Estudios Franceses, 2019, no 16ca_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectcityca_CA
dc.subjectdetective novelsca_CA
dc.subject21th Century French literatureca_CA
dc.subjectliteratura francesa del siglo XXIca_CA
dc.subjectciudadca_CA
dc.subjectnovela policiacaca_CA
dc.subjectlittérature française du XXIe siècleca_CA
dc.subjectvilleca_CA
dc.subjectpolarca_CA
dc.titleLa ville de pierre de Fred Vargasca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.25145/j.cedille.2019.17.16.19
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://cedille.webs.ull.es/16/16lopez.pdfca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


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