Beneficis del coaching en la Intel·ligència Emocional de les organitzacions
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/110802
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Beneficis del coaching en la Intel·ligència Emocional de les organitzacionsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ferrando Daufí, Eva; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia.Fecha de publicación
2019-07-17Editor
Universitat Jaume IResumen
The growing dehumanization of the society in general, and in the work world in particular,
was one of the reasons that triggered, in 2007, one of the main economic crises ever faced.
The companies perceived workers ... [+]
The growing dehumanization of the society in general, and in the work world in particular,
was one of the reasons that triggered, in 2007, one of the main economic crises ever faced.
The companies perceived workers as a way to obtain an economic benefit, and they had a
growing need to possess tangible goods at any cost.
Nowadays, thanks to the emergence and reactivation of humanist points of view, a more
complete vision of the person has been developed. This new vision treats and takes care of
aspects that provide an intangible benefit to every person, a better welfare that is
transferred to the organization by obtaining more productivity of the workers and better
business profitability.
At this point is where Emotional Intelligence plays an special role. The way these people
can develop their task so that their contribution to the company gets improved, so that they
not only do the job but also feel invited to do it the best they can.
As it has been evidenced at TIMI: “COACHING I INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL”, Javier
Segura Ribera, Universitat Jaume I (UJI), coaching is an enhancer factor of Emotional
Intelligence, is a way to speed up the process of integrate it to the people.
The purpose of this work is to elaborate a coaching program with the aim to implant it in
a retail multinational company, with headquarters in Barcelona.
The first phase will be carried out at the sales department, where it’s easier to assess the
results in an objective way, as it has been done at TIMI cited previously. The staff working in
this department includes a director, 2 clerks (a man and a woman) and 6 sales
representatives (4 men and two women), who get the national market distributed. [-]
La creixent deshumanització de la societat en general, i del món laboral en particular, va
ser un dels motius que van abocar, cap a l’any 2007, a una de les majors crisis econòmiques
viscudes. Les empreses percebien ... [+]
La creixent deshumanització de la societat en general, i del món laboral en particular, va
ser un dels motius que van abocar, cap a l’any 2007, a una de les majors crisis econòmiques
viscudes. Les empreses percebien a les persones com a un mitjà per assolir un benefici
econòmic, i on ella mateixa es veia arrossegada a una creixent necessitat de posseir bens
tangibles al preu que fora.
Avui dia, gràcies a l’aparició i reactivació de corrents humanistes, s’ha aconseguit una
visió més completa de la persona, tractant i cuidant aspectes d’ella de manera que li
proporcionen un benefici intangible, un major benestar, que es transfereix a l’organització
obtenint una major productivitat del personal i una major rendibilitat empresarial.
Aquí és on juga un especial paper la Intel·ligència Emocional, cóm aquestes persones
poden desenvolupar la seva tasca de manera que es potenciï la seva aportació a l’empresa,
que no sols es dediquen a fer la seva feina sinó que es vegin invitades a millorar-la.
Tal i com ha quedat demostrat en el TIMI: “COACHING I INTEL·LIGÈNCIA
EMOCIONAL”, Javier Segura Ribera de la Universitat Jaume I (UJI), el coaching és un
factor potenciador de la Intel·ligència Emocional, és un mitjà per aconseguir accelerar el
procés d’integrar-la en les persones.
El propòsit d’aquest treball és elaborar un programa de coaching amb l’objectiu
d’implantar-lo en una empresa multinacional de retail, amb seu a Barcelona. En una primera
fase es durà a terme en el departament de vendes, on és més fàcil avaluar els resultats de
forma objectiva, tal i com hem fet en el TIMI abans citat. En aquest departament treballa una
directora, 2 administratius (una dona i un home) i 5 delegats/des de vendes (3 homes i dos
dones), entre les quals es reparteix el mercat nacional. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en en Psicologia del Treball, de les Organitzacions i en Recursos Humans | Máster Universitario en en Psicologia del Trabajo, de las Organizaciones y en Recursos Humanos | Master's Degree in Work and Organisational Psychology and Human Resources | Coaching | Emotional Intelligence | Engagement | Welfare | Intel·ligència Emocional | Engagement | Benestar
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Psicologia del Treball, de les Organitzacions i en Recursos Humans. Codi: SBE513. Curs acadèmic: 2018/2019.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: