Desenvolupament de la visualització i l'orientació espacial en la geometria d’Educació Primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Desenvolupament de la visualització i l'orientació espacial en la geometria d’Educació PrimàriaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Beltrán Meneu, María José; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesData de publicació
2019-07-17Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball ha sigut creat amb l’objectiu de treballar la visualització i l’orientació espacial dins dels
continguts de geometria en l’alumnat de sisè curs d’Educació Primària, mitjançant la introducció
d’una ... [+]
Aquest treball ha sigut creat amb l’objectiu de treballar la visualització i l’orientació espacial dins dels
continguts de geometria en l’alumnat de sisè curs d’Educació Primària, mitjançant la introducció
d’una seqüència didàctica que permeta la reducció de possibles dificultats.
En primer lloc hem pogut relacionar aquest tema amb alguns continguts de geometria com la
situació en el plànol i en l’espai, i també amb els cossos geomètrics i poliedres. A més, hem pogut
correspondre aquest contingut amb l’assignatura de Plàstica, on la visualització i l’orientació
espacial són tractades en major mesura que en Matemàtiques.
Per altra banda, hem estudiat una classificació d’activitats sobre aquesta temàtica, proporcionada
per Gonzato, Fernández i Díaz (2011): d’orientació estàtica del subjecte i dels objectes; d’interpretar
perspectives d’objectes tridimensionals i d’orientar el subjecte en espais reals. Cal ressaltar que
durant el desenvolupament de les activitats hem tingut en compte la utilització de materials didàctics
per afavorir la motivació dels estudiants i interioritzar els continguts del temari així com també les
dificultats que manifesten els estudiants durant aquest procés d’ensenyament-aprenentatge.
A partir d’aquestes referències hem implementat en l’alumnat un test inicial per tal de conèixer el
nivell del qual parteixen; una seqüència didàctica, tenint en compte la utilització de materials
didàctics; i un test final amb l’objectiu d’identificar les seues progressions.
Seguidament hem analitzat les puntuacions totals dels alumnes en els dos tests, observant així que
els resultats del test final són millors que els del test inicial. I, finalment, hem determinat les seues
dificultats manifestades durant la realització d’ambdós tests i d’algunes activitats de la seqüència
didàctica que han sigut interessants per a traure conclusions com els beneficis d’utilitzar materials
didàctics en les diferents sessions de la seqüència didàctica per comprendre els continguts d’una
manera significativa. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess