Mostrar el registro sencillo del ítem
Desenvolupament de la visualització i l'orientació espacial en la geometria d’Educació Primària
dc.contributor.author | Sedeño Blasco, Claudia | |
dc.contributor.other | Beltrán Meneu, María José | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2019-12-02T10:09:05Z | |
dc.date.available | 2019-12-02T10:09:05Z | |
dc.date.issued | 2019-07-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/185266 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest treball ha sigut creat amb l’objectiu de treballar la visualització i l’orientació espacial dins dels continguts de geometria en l’alumnat de sisè curs d’Educació Primària, mitjançant la introducció d’una seqüència didàctica que permeta la reducció de possibles dificultats. En primer lloc hem pogut relacionar aquest tema amb alguns continguts de geometria com la situació en el plànol i en l’espai, i també amb els cossos geomètrics i poliedres. A més, hem pogut correspondre aquest contingut amb l’assignatura de Plàstica, on la visualització i l’orientació espacial són tractades en major mesura que en Matemàtiques. Per altra banda, hem estudiat una classificació d’activitats sobre aquesta temàtica, proporcionada per Gonzato, Fernández i Díaz (2011): d’orientació estàtica del subjecte i dels objectes; d’interpretar perspectives d’objectes tridimensionals i d’orientar el subjecte en espais reals. Cal ressaltar que durant el desenvolupament de les activitats hem tingut en compte la utilització de materials didàctics per afavorir la motivació dels estudiants i interioritzar els continguts del temari així com també les dificultats que manifesten els estudiants durant aquest procés d’ensenyament-aprenentatge. A partir d’aquestes referències hem implementat en l’alumnat un test inicial per tal de conèixer el nivell del qual parteixen; una seqüència didàctica, tenint en compte la utilització de materials didàctics; i un test final amb l’objectiu d’identificar les seues progressions. Seguidament hem analitzat les puntuacions totals dels alumnes en els dos tests, observant així que els resultats del test final són millors que els del test inicial. I, finalment, hem determinat les seues dificultats manifestades durant la realització d’ambdós tests i d’algunes activitats de la seqüència didàctica que han sigut interessants per a traure conclusions com els beneficis d’utilitzar materials didàctics en les diferents sessions de la seqüència didàctica per comprendre els continguts d’una manera significativa. | ca_CA |
dc.format.extent | 39 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Primary Education | ca_CA |
dc.subject | visualització i orientació espacial | ca_CA |
dc.subject | geometria | ca_CA |
dc.subject | seqüència didàctica | ca_CA |
dc.subject | materials didàctics | ca_CA |
dc.subject | dificultats | ca_CA |
dc.title | Desenvolupament de la visualització i l'orientació espacial en la geometria d’Educació Primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primaria [1456]
MP1040; MP1840