Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSedeño Blasco, Claudia
dc.contributor.otherBeltrán Meneu, María José
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques
dc.date.accessioned2019-12-02T10:09:05Z
dc.date.available2019-12-02T10:09:05Z
dc.date.issued2019-07-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/185266
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractAquest treball ha sigut creat amb l’objectiu de treballar la visualització i l’orientació espacial dins dels continguts de geometria en l’alumnat de sisè curs d’Educació Primària, mitjançant la introducció d’una seqüència didàctica que permeta la reducció de possibles dificultats. En primer lloc hem pogut relacionar aquest tema amb alguns continguts de geometria com la situació en el plànol i en l’espai, i també amb els cossos geomètrics i poliedres. A més, hem pogut correspondre aquest contingut amb l’assignatura de Plàstica, on la visualització i l’orientació espacial són tractades en major mesura que en Matemàtiques. Per altra banda, hem estudiat una classificació d’activitats sobre aquesta temàtica, proporcionada per Gonzato, Fernández i Díaz (2011): d’orientació estàtica del subjecte i dels objectes; d’interpretar perspectives d’objectes tridimensionals i d’orientar el subjecte en espais reals. Cal ressaltar que durant el desenvolupament de les activitats hem tingut en compte la utilització de materials didàctics per afavorir la motivació dels estudiants i interioritzar els continguts del temari així com també les dificultats que manifesten els estudiants durant aquest procés d’ensenyament-aprenentatge. A partir d’aquestes referències hem implementat en l’alumnat un test inicial per tal de conèixer el nivell del qual parteixen; una seqüència didàctica, tenint en compte la utilització de materials didàctics; i un test final amb l’objectiu d’identificar les seues progressions. Seguidament hem analitzat les puntuacions totals dels alumnes en els dos tests, observant així que els resultats del test final són millors que els del test inicial. I, finalment, hem determinat les seues dificultats manifestades durant la realització d’ambdós tests i d’algunes activitats de la seqüència didàctica que han sigut interessants per a traure conclusions com els beneficis d’utilitzar materials didàctics en les diferents sessions de la seqüència didàctica per comprendre els continguts d’una manera significativa.ca_CA
dc.format.extent39 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.subjectvisualització i orientació espacialca_CA
dc.subjectgeometriaca_CA
dc.subjectseqüència didàcticaca_CA
dc.subjectmaterials didàcticsca_CA
dc.subjectdificultatsca_CA
dc.titleDesenvolupament de la visualització i l'orientació espacial en la geometria d’Educació Primàriaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem