Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRipollés Cuartero, Adrián
dc.contributor.otherPacheco Aparicio, Julio
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament de Matemàtiques
dc.date.accessioned2019-11-25T12:19:25Z
dc.date.available2019-11-25T12:19:25Z
dc.date.issued2019-06-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/185195
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019ca_CA
dc.description.abstractLes matemàtiques s’han convertit en una part intrínseca de la vida de les persones. Així mateix, dins del currículum d’educació primària han esdevingut una assignatura clau. A més, aquesta abraça multitud de vessants, però la que major dificultat provoca en l’alumnat és la resolució de problemes; per aquest motiu aquest treball es centrarà en aquest àmbit. En primer lloc, s’analitzaran les dificultats que afloren en els xiquets a l’hora de resoldre problemes. Seguidament, es farà una anàlisi sobre la classificació de problemes. I tot seguit es ressaltarà la importància d’alguns dels mètodes emprats per a la resolució d’aquests. Així doncs, també cal destacar que es durà a terme treball de camp amb alumnes de sisé de primària; als quals es faran resoldre diferents tipus de problemes plantejats prèviament i després es farà un anàlisi dels resultats obtinguts. És tracta d’un TFG professionalitzador, ja que, mitjançant aquest es pretén donar a conèixer una proposta didàctica que es pot aplicar en qualsevol escola. En la major part de les escoles els problemes és una tasca que es fa individualment. No obstant això, en aquest treball us mostraré problemes d’un nivell de complexitat més elevat als que es solen fer en l’escola i a més o resoldran en grups. Respecte a l’estructura dels treball, convé assenyalar que consta de dues parts: una purament teòrica; constituïda per les dificultats més freqüents a l’hora de resoldre els problemes, per l’explicació dels diferents tipus de problemes i dels mètodes; i la part pràctica composta pel treball de camp, ja esmentat, que acaba amb una gràfica analítica dels resultats obtinguts als llarg de la investigació. Per últim, dins de la part pràctica, cal fer èmfasi en un aspecte fonamental: les estratègies o camins utilitzats en el moment d’afrontar un problema matemàtic. Per aquest motiu, en una de les sessions prèvies, els alumnes han posat en comú el procediment que han utilitzat per a resoldre el mateix tipus de problema. Amb la finalitat de poder observar els diferents mètodes emprats i, d’aquesta manera, escollir el més òptim per a la globalitat de la classe.ca_CA
dc.description.abstractMathematics have become an important part of people’s lives. At the same, it has become an important subject in primary school curriculum. Furthermore, this subject strengthens the child’s knowledge in other subjects. The hardest part of maths for children is finding solutions to problems. For this reason, this project will focus on solving. First of all, this project will analyse the difficulties children have when solving problems. Then, it will classify these difficulties in different categories. After all, this project will shed light on the importance of the different methodologies used to solve problems. So, this job focuses on this part. This project is done for sixth grade in primary school. These students will solve different problems and I will analyse the results. The structure of the job has two parts. One is purely teorical: made up of the most common difficulties at the time of problem-solving, the explanation of different types of problems, and the methods. The other is practical: the results of the investigation shown in a graph. Finally, within the practical part of the job, it is necessary to emphasize strategies or ways to solve when faced with a mathematical problem. Because of this, the students in one of the previous sessions have discussed the different ways they solve the same problems. After observing the different methods used, they chose the way that was easier for the whole class to understand.ca_CA
dc.format.extent39 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d' Educació Primàriaca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Primariaca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Primary Educationca_CA
dc.titleEls problemes matemàtics en sisé de Primàriaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem