Els problemes matemàtics en sisé de Primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Els problemes matemàtics en sisé de PrimàriaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Pacheco Aparicio, Julio; Universitat Jaume I. Departament de MatemàtiquesData de publicació
2019-06-18Editor
Universitat Jaume IResum
Les matemàtiques s’han convertit en una part intrínseca de la vida de les persones. Així mateix,
dins del currículum d’educació primària han esdevingut una assignatura clau. A més, aquesta
abraça multitud de vessants, ... [+]
Les matemàtiques s’han convertit en una part intrínseca de la vida de les persones. Així mateix,
dins del currículum d’educació primària han esdevingut una assignatura clau. A més, aquesta
abraça multitud de vessants, però la que major dificultat provoca en l’alumnat és la resolució de
problemes; per aquest motiu aquest treball es centrarà en aquest àmbit. En primer lloc,
s’analitzaran les dificultats que afloren en els xiquets a l’hora de resoldre problemes. Seguidament,
es farà una anàlisi sobre la classificació de problemes. I tot seguit es ressaltarà la importància
d’alguns dels mètodes emprats per a la resolució d’aquests. Així doncs, també cal destacar que es
durà a terme treball de camp amb alumnes de sisé de primària; als quals es faran resoldre
diferents tipus de problemes plantejats prèviament i després es farà un anàlisi dels resultats
obtinguts.
És tracta d’un TFG professionalitzador, ja que, mitjançant aquest es pretén donar a conèixer una
proposta didàctica que es pot aplicar en qualsevol escola. En la major part de les escoles els
problemes és una tasca que es fa individualment. No obstant això, en aquest treball us mostraré
problemes d’un nivell de complexitat més elevat als que es solen fer en l’escola i a més o
resoldran en grups.
Respecte a l’estructura dels treball, convé assenyalar que consta de dues parts: una purament
teòrica; constituïda per les dificultats més freqüents a l’hora de resoldre els problemes, per
l’explicació dels diferents tipus de problemes i dels mètodes; i la part pràctica composta pel treball
de camp, ja esmentat, que acaba amb una gràfica analítica dels resultats obtinguts als llarg de la
investigació. Per últim, dins de la part pràctica, cal fer èmfasi en un aspecte fonamental: les
estratègies o camins utilitzats en el moment d’afrontar un problema matemàtic. Per aquest motiu,
en una de les sessions prèvies, els alumnes han posat en comú el procediment que han utilitzat
per a resoldre el mateix tipus de problema. Amb la finalitat de poder observar els diferents
mètodes emprats i, d’aquesta manera, escollir el més òptim per a la globalitat de la classe. [-]
Mathematics have become an important part of people’s lives. At the same, it has become an
important subject in primary school curriculum. Furthermore, this subject strengthens the child’s
knowledge in other subjects. ... [+]
Mathematics have become an important part of people’s lives. At the same, it has become an
important subject in primary school curriculum. Furthermore, this subject strengthens the child’s
knowledge in other subjects. The hardest part of maths for children is finding solutions to problems.
For this reason, this project will focus on solving. First of all, this project will analyse the difficulties
children have when solving problems. Then, it will classify these difficulties in different categories.
After all, this project will shed light on the importance of the different methodologies used to solve
problems. So, this job focuses on this part. This project is done for sixth grade in primary school.
These students will solve different problems and I will analyse the results.
The structure of the job has two parts. One is purely teorical: made up of the most common
difficulties at the time of problem-solving, the explanation of different types of problems, and the
methods. The other is practical: the results of the investigation shown in a graph. Finally, within the
practical part of the job, it is necessary to emphasize strategies or ways to solve when faced with a
mathematical problem. Because of this, the students in one of the previous sessions have
discussed the different ways they solve the same problems. After observing the different methods
used, they chose the way that was easier for the whole class to understand. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess