La pilota valenciana com a marca (territori): la gestió de la comunicació d'un esport autòcton
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/101949
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
La pilota valenciana com a marca (territori): la gestió de la comunicació d'un esport autòctonAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Sanahuja-Peris, Guillermo; Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la ComunicacióFecha de publicación
2019-10-07Editor
Universitat Jaume IResumen
Quan parlem de pilota no només parlem d’un joc valencià que es practica colpejant una
pilota amb la mà, la pilota va molt més enllà de ser simplement un esport. Constitueix una
part molt important en la trajectòria ... [+]
Quan parlem de pilota no només parlem d’un joc valencià que es practica colpejant una
pilota amb la mà, la pilota va molt més enllà de ser simplement un esport. Constitueix una
part molt important en la trajectòria de la nostra història, cultura, llengua, però sobretot és
un dels elements principals d’identitat col·lectiva del poble valencià, que aglomera a tot un
territori baix un fort significat.
D’igual manera quan parlem de territori, a més a més d’estar referint-nos a un espai amb
uns determinats límits geogràfics, estem al·ludint també al vincle entre la població i l’espai
que aquesta habita.
L’esport de la pilota valenciana reuneix totes aquestes característiques i forma un clar
amalgama entre territori, esport i identitat, és a dir quan ens referim a pilota valenciana,
alhora, directa o indirectament, parlem de territori, de manifestacions culturals, de tradició,
de llengua, de patrimoni,etc.
No obstant, no tota la població valenciana es sent identificada amb els atributs que
desenvolupa la pilota valenciana, però el major obstacle no es queda ahí, ja que un
percentatge del 27% de la població directament no te ningun coneixement sobre el joc.
El pla de comunicació que hem desenvolupat per a la pilota valenciana, tracta de resoldre
la invisibilitat que pateix la pilota, mitjançant una detallada anàlisi del joc i de la situació
que pateix en l’actualitat. Per portar-ho a terme farem ús les ferramentes de gestió d’una
marca territori i una planificació d’accions concretes, que buscaran aportar-li la notorietat
que la pilota necessita. [-]
When we talk about Valencian ball we are not only talking about a Valencian game that is
practiced hitting a ball with the hand, the pilota goes far beyond being simply a sport. It
constitutes a very important part ... [+]
When we talk about Valencian ball we are not only talking about a Valencian game that is
practiced hitting a ball with the hand, the pilota goes far beyond being simply a sport. It
constitutes a very important part in the trajectory of our history, culture, language, but
above all it is one of the main elements of the collective identity of the Valencian people,
which agglomerate a whole territory under a strong meaning.
In the same way, when we speak of territory, apart from referring to a space with certain
geographical limits, we are also alluding to the link between the population and the space
it inhabits.
The sport of the Valencian ball has all these characteristics and forms a clear amalgam
between territory, sport and identity, that is to say when we refer to the Valencian pelota, at
the same time, directly or indirectly, we are talking about territory, cultural manifestations,
tradition, language, heritage, etc.
However, not all the Valencian population feels identified with the attributes developed by
the Valencian ball, but the greatest obstacle does not stop there, since a percentage of
27% of the population directly has no knowledge about the game.
The communication plan that we have developed for the Valencian ball, tries to solve the
invisibility that the ball suffers, by means of a detailed analysis of the game and of the
situation that suffers at the present time. To carry it out we will use the tools of
management of a brand territory and a planning of concrete actions, which will seek to
provide the notoriety that the ball needs. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Grau en Publicitat i Relacions Públiques. Codi: PU0932. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess