Estudi d'opinió dels docents sobre les dificultats d'aprenentatge de les matemàtiques
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Estudi d'opinió dels docents sobre les dificultats d'aprenentatge de les matemàtiquesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Siegenthaler, Rebeca; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaData de publicació
2019-06-19Editor
Universitat Jaume IResum
L’objectiu principal d’aquest Treball Final de Grau és realitzar una investigació sobre quin és el
nivell de formació que tenen els i les mestres que estan exercint actualment sobre les dificultats
d’aprenentatge ... [+]
L’objectiu principal d’aquest Treball Final de Grau és realitzar una investigació sobre quin és el
nivell de formació que tenen els i les mestres que estan exercint actualment sobre les dificultats
d’aprenentatge en general i, més concretament, sobre les DAM. Per a portar a terme l’estudi, s’ha
comptat amb una mostra de 85 docents d’Educació Primària i Infantil, 60 dels quals eren dones i
25 eren homes. El principal instrument que s’ha emprat per a la recollida de dades ha sigut un
qüestionari format per 30 ítems: 10 d’informació sociodemogràfica i 20 sobre la conceptualització,
la prevalença, les causes, els problemes associats, la detecció de les DAM, els continguts, els
materials, els agrupaments, les metodologies i l’atenció amb els especialistes. Per mitjà de
l’extracció de resultats, es van observar diversos aspectes com que la majoria de mestres pensen
que un xiquet o una xiqueta amb DAM no entorpeix el ritme de la classe i que les DAM no es
manifesten de la mateixa manera en els i les estudiants que presenten aquesta dificultat. Per últim,
la conclusió més destacable que s’ha extret ha sigut que els i les mestres presenten una
mancança de coneixements al voltant de les DAM i de com actuar davant d’aquests casos. [-]
The main aim of this End-of-Degree Project is to launch an investigation about which is the training
level of teachers about learning disabilities in general and more specifically about Mathematical
Learning Disab ... [+]
The main aim of this End-of-Degree Project is to launch an investigation about which is the training
level of teachers about learning disabilities in general and more specifically about Mathematical
Learning Disabilities (MLD). In order to carry out this study, it has been counted on a sample of 85
teachers of Primary and Preschool Education, 60 of which were women and 25 were men. The
principal resource that has been used to collect the data is a questionnaire consisting of 30 items:
10 of them about socio-demographic information and the other 20 about conceptualisation,
prevalence, causes, associated issues, detection of MLD, contents, materials, grouping,
methodologies and specialists’ assistance. By extracting the results, some aspects have been
observed: the majority of the teachers think that children with MLD do not slow down the class
pace and the MLD are not manifested in the same way in all the students that present this
disability. Lastly, the most remarkable conclusion that has been drawn is that teachers have a lack
of knowledge about MLD and about how to act before this kind of cases. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess