Trencant estereotips: proposta coeducativa en l'aula d'Infantil
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Trencant estereotips: proposta coeducativa en l'aula d'InfantilAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Moliner Garcia, Odet; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2019-07-11Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Malgrat els importants avanços observats en la nostra societat en les últimes dècades en matèria
d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, l'existència de desigualtats de gènere continua sent
un fet. A més del ... [+]
Malgrat els importants avanços observats en la nostra societat en les últimes dècades en matèria
d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, l'existència de desigualtats de gènere continua sent
un fet. A més del fet de la intolerància que encara existeix cap a la diversitat de famílies.
L'escola es converteix en una llar privilegiada en la cerca d'aquesta igualtat i d'aquesta tolerància,
per aquest motiu el treball amb xiquetes i xiquets des d'edats primerenques es converteix en un
assumpte fonamental per a conscienciar-los de la seva importància.
L'etapa d'Educació infantil és la base per a una educació posterior responsable, ja que és en aquesta
on l'alumnat adquireix les habilitats, actituds i destreses que desenvolupen al llarg de tota la seua
vida. Per a això, és necessari que els centres escolars posen en marxa projectes que fomenten la
coeducació amb la col·laboració de tota la comunitat educativa.
Per a afavorir una educació no sexista i tolerant s'ha de formar als xiquets i xiquetes com a ciutadans
crítics i reflexius sobre la societat en la qual conviuen, erradicant els estereotips i els prejudicis
existents en aquesta, amb l'objectiu final de crear un món sense discriminació ni violència. [-]
In spite of the important advances observed at our society at the last decades at matter of equality
of opportunities among women and men, the existence of inequalities of genus continues being a
fact. In addition ... [+]
In spite of the important advances observed at our society at the last decades at matter of equality
of opportunities among women and men, the existence of inequalities of genus continues being a
fact. In addition to the fact of the intolerance that still exists to the diversity of families
The school converts at a privileged home at the search of this equality and of this tolerance for this
motive the work with girls and children since early ages convert at a fundamental thing for conscience
him of his importance.
The stage of childish Education is the base for a responsible posterior education, since it is at this
where the students acquires the abilities, attitudes and artistries that develop along all his life. For
this is necessary that the school centres set up projects that foster the coeducation with the
collaboration of all the educational community.
To favour a no sexist education and tolerating has to form at the children and girls as a critical and
reflexive citizens on the society at which coexist, eradicating the stereotypes and the existent
prejudices at this, with the final aim to create a world without discrimination or violence. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess