Fomentant la cultura científica a les aules
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Fomentant la cultura científica a les aulesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Martínez-León, Lluís; Universitat Jaume I. Departament de FísicaFecha de publicación
2018-10-24Editor
Universitat Jaume IResumen
Vivim en l’era que els experts han anomenat l’era de la informació. Tenim tot el coneixement al nostre abast en, literalment, uns pocs clics. Tanmateix, si no podem discernir en la veracitat del que llegim quan naveguem, ... [+]
Vivim en l’era que els experts han anomenat l’era de la informació. Tenim tot el coneixement al nostre abast en, literalment, uns pocs clics. Tanmateix, si no podem discernir en la veracitat del que llegim quan naveguem, anem directes cap a la desinformació.
La desinformació és el pilar fonamental en què se sustenten les pseudociències o les creences errònies de la gent. I estes poden arribar a ser molt problemàtiques. No creure en l’eficàcia d’una vacuna o creure en l’homeopatia com a remei màgic, poden tenir conseqüències mortals.
L’objectiu d’este treball és proporcionar als estudiants una ferramenta que els permeta saber abordar l’estudi d’un fenomen. Esta ferramenta és el mètode científic, el culpable del gran desenvolupament humà en els últims 500 anys.
Este treball està inclòs dins la categoria de materials didàctics. Específicament es connecta el temari de les assignatures de física i química i física dels cursos de quart d’ESO i segon de batxiller, respectivament.
Segons reial decret 87/2015 “el primer bloc és comú a tots els nivells (ESO i primer de batxiller) i està dedicat a desenrotllar les capacitats pròpies del treball científic, partint de l’observació i l’experimentació, elaborant hipòtesi i prenent dades, presentant els resultats obtinguts en forma de taules i gràfiques, i extraient conclusions”.
Per aconseguir l’objectiu s’utilitzarà la metodologia d’estudi de casos. En ella, plantejarem un cas a l’alumnat i s’espera que empren el mètode científic fins a arribar a unes conclusions. És a dir, observaran la natura, es plantejaran hipòtesis i dissenyaran experiment on contrastar-les.
La modalitat escollida és l’estudi en grups idèntics, és a dir, tots els estudiants de la mateixa classe examinen el mateix experiment. El docent els repartirà el pla de treball i s’assegurarà que el compleixen.
El rol del professor s’enfoca des d’una perspectiva constructivista. El docent ha d’intentar especificar molt bé el problema i evitar introduir noves idees dins dels grups. Deixarem la construcció del coneixement als alumnes.
L’avaluació és diferent entre els dos cursos. Mentre que en el curs d’ESO, s’avalua el comportament en el laboratori i la correcció de la memòria, en el curs de batxiller només s’ha d’entregar una memòria i l’avaluació es duu a terme en la prova escrita. A més, després de cada pràctica, el docent realitzarà una enquesta per saber la satisfacció de l’alumnat amb la pràctica realitzada. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess