Mostrar el registro sencillo del ítem
Com facilitar l’aprenentatge de la Física i Química
dc.contributor.author | Torres Rochera, Bàrbara | |
dc.contributor.other | Badenes March, José Antonio | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2019-01-22T16:18:35Z | |
dc.date.available | 2019-01-22T16:18:35Z | |
dc.date.issued | 2018-07-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/179985 | |
dc.description | Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2017/2018 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest Treball Final de Màster (TFM) pertany a la modalitat de millora educativa seguint la normativa de la Universitat Jaume I per al Màster Universitari en Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes. Aquesta experiència s’ha realitzat en alumnes de quart d’ESO de l’IES Francesc Tàrrega de Vila-real i s’ha dut a terme durant 8 sessions relacionades amb el tema La matèria, concretament amb els continguts dels Models atòmics i el Sistema Periòdic. En aquest TFM s’utilitza la tècnica d’investigació-acció per a dur a terme una àrea de millora a l’aula. Es vol facilitar l’aprenentatge de l’assignatura de Física i Química i per a això es proposa un canvi en el procés d’ensenyament-aprenentatge, on es passa de les classes expositives tradicionals a classes explicatives mitjançant Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a partir d’una pàgina web creada per a dur a terme aquest treball i fent activitats grupals a classe. En aquest treball es destaca l’elaboració d’un qüestionari reflexiu que fomenta l’autonomia d’estudi dels alumnes. Respecte a l’avaluació d’aquest pla d’acció es fa a partir de diferents tècniques de recollida d’informació. S’utilitza una triangulació múltiple on estan involucrats diferents fonts (investigador, alumnes i professora), moments (abans de començar el pla d’acció i un cop finalitzat) i instruments (diari de l’investigador, qüestionaris reflexius dels alumnes i observació de la professora titular de l’assignatura). Els resultats obtinguts en aquest treball, tenint en compte els indicadors d’avaluació, mostren una percepció de millora en el procés d’ensenyament-aprenentatge en els alumnes que indica que si que es facilita l’aprenentatge de l’assignatura de Física i Química. A més a més, els canvis introduïts a l’aula amb la nova metodologia aplicada han augmentat la participació activa dels alumnes en classe. | ca_CA |
dc.format.extent | 35 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | ca_CA |
dc.subject | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | ca_CA |
dc.subject | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | ca_CA |
dc.title | Com facilitar l’aprenentatge de la Física i Química | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Postgrado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1230]
SAP118, SAP119, SAP128, SAP129, SAP138, SAP139, SAP218, SAP219, SAP228,SAP229, SAP238, SAP239, SAP319, SAP419, SAP429, SAP509, SAP909, SAP709, SAP809