La música emociona: una intervención en el aula de Educación Infantil
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/10234/179667/TFG_2018_SanzFerrer_Ana.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La música emociona: una intervención en el aula de Educación InfantilAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Peñalver Vilar, José MaríaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Con el presente trabajo se busca analizar la importancia de trabajar la Inteligencia
Emocional en Educación Infantil. Para ello utilizaremos la música, analizando también
la importancia que esta debería tener en la ... [+]
Con el presente trabajo se busca analizar la importancia de trabajar la Inteligencia
Emocional en Educación Infantil. Para ello utilizaremos la música, analizando también
la importancia que esta debería tener en la educación, y como puede formar parte de
metodologías activas, como en nuestro caso el aprendizaje basado en proyectos.
Realizamos una propuesta de intervención en el que se elaboran objetivos,
actividades, materiales, metodología y evaluación que llevaremos a cabo en un aula
del segundo ciclo de Educación Infantil. El objetivo principal de esta propuesta de
intervención es trabajar la Inteligencia Emocional a través de la música. [-]
This paper focuses on the analysis of how important working the Emotional Intelligence
may be during pre-school education. In order to conduct the study, the music will be
employed as we will analyse the importance ... [+]
This paper focuses on the analysis of how important working the Emotional Intelligence
may be during pre-school education. In order to conduct the study, the music will be
employed as we will analyse the importance music should have in education together
with how it could be implemented as part of dynamic methodologies, such as learning
through project work.
Consequently, we conduct an educational intervention proposal in which the following
aspects are developed inside a second cycle pre-school education classroom: the
objectives, activities, materials, the methodology and the assessment. Thus, the chief
aim of this empirical proposal is to work Emotional Intelligence of children through
music [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: