ListarDepartament: Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura por tema "teacher education"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Competency frameworks for teachers: a contribution from the European education policy
Foundation for the Development of the Education System (2018)In this chapter we provide a review about the European educational policy regarding teacher competency frameworks. The European Union acknowledges the importance of conceiving the teacher profile based on a framework ... -
Diversidad sexo-genérica y relatos de vida: percepciones y testimonios de estudiantes del máster de Secundaria
Universitat de Barcelona (2023)Este estudio explora el impacto de los relatos de vida de docentes LGTBIQ+ sobre las percepciones del alumnado del máster de profesorado de la Universitat Jaume I de Castellón acerca de dos cuestiones: 1) la diversidad ... -
Estudio piloto sobre la implantación del practicum dual: valoraciones del estudiantado
Universidad de Málaga (2023-07)Durante el curso académico 2020/2021 se ha implantado por primera vez el Practicum dual o en alternancia en la asignatura del Practicum I de los Grados de Maestro/a de Educación Infantil y Primaria (plan de estudios 2018) ... -
Evaluación del autoconcepto y las habilidades sociales de docentes en formación
Asociación Española de Orientación y Psicopedagogía (AEOP). (2023)Las competencias social y personal se postulan como características necesarias en la configuración del perfil docente actual. Por ello, la formación inicial del profesorado debe procurar incorporarlas a lo largo de su plan ... -
Evaluación participativa y formación universitaria: estudio de caso desde la voz del alumnado
Instituto Politécnico Nacional México (2024-04-24)La evaluación en la educación superior aspira a mejorar el proceso de enseñanza aprendizaje a través de la valoración, la constatación y la toma de decisiones compartida desde una perspectiva democrática e inclusiva. El ... -
Learning to Teach, Teaching to Learn: A Self-Study to Promote Gender Awareness through Debates in Teacher Education
Taylor and Francis Group (2022-11-28)Education should encourage active citizenship through a critical and transformative lens to promote a more just, equal, and inclusive society. This article presents a self-study that examines my teaching practice as a ... -
Service-learning in physical education teacher education: A retrospective exploratory study to examine its challenges
Elsevier (2023-12)This work is a qualitative retrospective exploratory study that aims to problematize service-learning to identify the challenges this pedagogical approach may entail in teacher education. Drawing on the narratives of 175 ... -
Social Networking from a Transmedia Perspective: The Development of Reflective and Digital Competencies of Student-Teachers
Association for the Advancement of Computing in Education (2021-07-03)The use of social networks has shown beneficial effects in the teaching-learning process, as well as highlighting its positive impact on student engagement and critical thinking. Likewise, integrating technology in higher ...