• openAccess   Entrevista a Ana Lucía Frega 

      Vernia Carrasco, Ana M. (2020-01-01)
      Ha dedicado la totalidad de su vida profesional - desde su grado inicial como Profesora Nacional Superior de Piano, logrado en el Conservatorio Nacional de Música de Buenos Aires - al vasto tema de la Educación Musical. ...
    • openAccess   ENTREVISTA a Antonio Martín Moreno por Ana M. Vernia 

      Vernia Carrasco, Ana M. Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021-09-16)
      Antonio Martín Moreno, Catedrático de la Universidad. Inició sus estudios musicales en el Seminario Menor de Granada (1959) con José Castañeda y Juan Alfonso García y en el Conservatorio de Música de Córdoba con Joaquín ...
    • openAccess   Entrevista a Bruno Nettl 

      Vernia Carrasco, Ana M. Artseduca (2018)
      This is not an easy question. Both are needed in society, and it is difcult to imagine a successful modern society without both teaching and research. I grew up in the system of research universities, in which the teachers ...
    • openAccess   Entrevista a Claudia Montero por Ana M. Vernia 

      Vernia Carrasco, Ana M. Publicacions de la Universitat Jaume I (2020)
      Nace en Buenos Aires y reside en València desde 2002. Compositora y docente en el Conservatorios USperior de Música “Salvador Seguí” de Caste- llón (España) Ganadora de cuatro Latin Grammy Awards en 2014, por su ...
    • openAccess   Entrevista a Emily Achieng Akuno, por Ana M. Vernia 

      Vernia Carrasco, Ana M. Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021-09-16)
      Emily Akuno is professor of music of The Technical University of Kenya. She is currently Deputy Vice-Chancellor in charge of Academic Affairs at the Co-operative University of Kenya. Emily does research in music in culture, ...
    • openAccess   Entrevista a Eulàlia Abad, por Ana M. Vernia 

      Vernia Carrasco, Ana M. Ana M. Vernia Carrasco (2020-01-01)
      Pedagoga y cantante, ha recibido varios cursos de formación musical solfeo y 3 años de piano. Formación pedagogía Willems, musicoterapia en la Universidad de Vitoria con Patxi del Campo,expresión corporal y danza libre ...
    • openAccess   Entrevista a Graham Welch 

      Vernia Carrasco, Ana M. Ana M. Vernia Carrasco (2018-05)
      Chair of Music Education at the UCL Institute of Education, University College London, Professor Welch’s main areas of expertise lie in musical development and music education across the lifespan, teacher education, the ...
    • openAccess   Entrevista a Josep Gustems por Ana M. Vernia 

      Vernia Carrasco, Ana M. Publicacions de la Universitat Jaume I (2020)
      Entrevista a Josep Gustems por Ana M. Vernia
    • openAccess   Entrevista a Priscyll Anctil 

      Vernia Carrasco, Ana M. Publicacions de la Universitat Jaume I (2020-12-28)
      Priscyll Anctil Avoine es investigadora en estudios de seguridad feminista. Su trabajo se centra en la encarnación y los procesos emocionales en las guerras contemporáneas y en la reintegración de mujeres excombatientes. ...
    • openAccess   Entrevista a Reina Ferrández 

      Vernia Carrasco, Ana M. Artseduca (2018)
      Reina Ferrández Berrueco es doctora en Filosofía y Ciencias de la Educación, por la Universidad de Valencia. Profesora titular del Departamento de Educación de la Universitat Jaume I (Castellón, España) en el área de ...
    • openAccess   Entrevista a Toby Williamson 

      Vernia Carrasco, Ana M. Publicacions de la Universitat Jaume I (2020-05-01)
      Toby has 26 years’ experience of working with people with severe mental health problems, and expertise in the fields of mental health in later life, dementia, and mental capacity, with an emphasis on self-management, ...
    • openAccess   Environmental education in initial training: effects of a physical activities and sports in the natural environment program for sustainable development 

      Santos-Pastor, María Luisa; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar; Baena-Extremera, Antonio; Muñoz Martínez, Luis Fernando Frontiers Media (2022)
      Training for sustainable development is an educational challenge of prime importance. Physical activity and sports in natural environments provide training committed to sustainability and environmental education. The ...
    • closedAccess   Environmental sustainability and social justice in Higher Education: a critical (eco)feminist service-learning approach in sports sciences 

      Cuenca-Soto, Nuria; Martinez Muñoz, Luis Fernando; Chiva-Bartoll, Oscar; Santos-Pastor, María Luisa Taylor and Francis Group (2023-07)
      Education for environmental and social sustainability in Higher Education requires a new approach that encompasses both care for nature and social inclusion. Ecopedagogy offers a critical framework within which to provide ...
    • closedAccess   Epistolario inédito de Andrés Segovia a Rafael Balaguer en el contexto de sus visitas a Valencia (1913-1915) 

      Ripollés Mansilla, Antoni Sociedad Española de Musicología (SEDEM) (2023)
      Dos cartas remitidas por Andrés Segovia a Rafael Balaguer entre 1913 y 1914 aportan testimonios de una relación personal necesitada de contraste con otras fuentes e informaciones historiográficas sobre la presencia del ...
    • openAccess   ¿Es posible desarrollar las habilidades emocionales en el aula mediante recursos digitales? 

      Sanchez-Gomez, Martin; Beltran Valls, Maria Reyes; Adelantado-Renau, Mireia Octaedro (2021)
    • openAccess   El escape room como experiencia didáctica para la promoción de hábitos saludables en Educación Primaria 

      Monzonís-Carda, Irene; Bou-Sospedra, Carlos; Adelantado-Renau, Mireia; Beltran Valls, Maria Reyes; Moliner-Urdiales, Diego Universitat Autònoma de Barcelona (2020)
      Gamification is an active methodology that uses games as a stimulus for learning. Prior studies highlight the key role of games as didactic strategies for promoting learning process and students’ participation. Therefore, ...
    • openAccess   eSports y deportes convencionales: cuestiones éticas y pedagógicas derivadas de la participación corporal 

      Chiva-Bartoll, Oscar; Pallarès Piquer, Marc; Isidori, Emanuele Universidad Católica San Antonio de Murcia (2019)
      Estamos asistiendo a un nuevo fenómeno relacionado con el hecho deportivo: los eSports o deportes electrónicos. En 2013 más de 71 millones de personas vieron partidas competitivas de eSports. En 2016 llegaron a generar un ...
    • openAccess   Establishing cut-points for physical activity classification using triaxial accelerometer in middle-aged recreational marathoners 

      Hernando, Carlos; HERNANDO, CARLA; Collado-Boira, Eladio; Panizo, Nayara; MARTINEZ-NAVARRO, IGNACIO; Hernando, Barbara Plos (2018-08)
      The purpose of this study was to establish GENEA (Gravity Estimator of Normal Everyday Activity) cut-points for discriminating between six relative-intensity activity levels in middle-aged recreational marathoners. ...
    • openAccess   Estimation of energy consumed by middle-aged recreational marathoners during a marathon using accelerometry-based devices 

      Hernando, Carlos; HERNANDO, CARLA; MARTINEZ-NAVARRO, IGNACIO; Collado-Boira, Eladio; Panizo, Nayara; Hernando, Barbara Nature Research (2020)
      As long-distance races have substantially increased in popularity over the last few years, the improvement of training programs has become a matter of concern to runners, coaches and health professionals. triaxial ...
    • openAccess   Estrategias para la transformación de conflictos con el tiempo en el aula de música: Un estudio desde la voz de los docentes 

      Vaamonde-Sánchez, Romary; arriaga, cristina; Cabedo-Mas, Alberto SAGE para la Sociedad Internacional para la Educación Musical (ISME). (2021-10-18)
      Durante los últimos años en España se han transformado las condiciones laborales del profesorado de música. En este escenario, surge la necesidad de estudiar los retos que afrontan los maestros de música de educación ...