Listar EDE_Articles por autoría "f6fb5fc3-3b3a-481f-8b2e-0350f8ec8c4f"
Mostrando ítems 41-57 de 57
-
Lead Guitar
Vernia Carrasco, Ana M. Ana M. Vernia Carrasco (2019-05)Lead Guitar, a new different methodology to learn to play the guitar, which since 1999 is being developed in the USA, although working as a project, was founded in 2007. Could this be a new way of taking music to schools ... -
Mind the technology gap: A case study of music engagement during the COVID-19 pandemic
Vernia Carrasco, Ana M.; Tischler, Victoria University of Derby (2021-12)People aged 65 and older outnumber children under the age of five across the globe. Data from the United Nations indicates that the growing aging population is not living better. Conditions such as dementia, stroke and ... -
Music for all ages: music and memory
Vernia Carrasco, Ana M. MedCrave (2022) -
Music to combat stress during the pandemic: brief theoretical review
Vernia Carrasco, Ana M. MedCrave (2023)Music, every day more, is used for quality of life. In recent years we have attended projects and experiences where music is used as therapy, in hospitals, in residences for the elderly people etc. In addition, music is ... -
Musical practice to improve the quality of life in older people
Vernia Carrasco, Ana M. MedCrave (2022)The work that is presented, collects a small sample of older people who participated in a choral group, whose activity was interrupted by covid19. The activities of this group gradually recovered, as the contagions ... -
Musics for life: a Spanish project for improving quality of life and prevention of dementia through music participation
Vernia Carrasco, Ana M. SAGE Publications (2022-03-11)Music for Life (MƒL ) is based on the hypothesis that singing in a choir can help prevent or delay neurodegenerative diseases. The project is based on active musical engagement, for adults and the elderly, for the ... -
La música en la educación secundaria: motivación vs desmotivación
SOLER CAMPO, SANDRA; Vernia Carrasco, Ana M. Asociacion para la Formacion, el Ocio y el Empleo (A F O E) (2021-06-30)Adolescencia es sinónimo de cambio. Se trata de un periodo de transformaciones tanto físicas como psíquicas, en las que las influencias que cada individuo recibe del seno familiar desde los primeros años de ... -
Música fácil. Manual didáctico de Lenguaje Musical. Un método directo y sencillo para iniciarse en el mundo de la música (Reseña)
Vernia Carrasco, Ana M. Ana M. Vernia Carrasco (2018-09) -
Música para mejorar la calidad de vida durante la pandemia en estudiantes de grado en maestro
Vernia Carrasco, Ana M. Fundación Centro de Estudios Latinoamericanos en Transformaciones Políticas (Venezuela) (2024-01-04)En los últimos años se ha asistido a proyectos y experiencias donde la música sirve como terapia, en hospitales, en residencias de personas mayores, etc. La situación provocada por la covid, ha generado un aumento del ... -
Música y ODS para la mejora educativa, emprendimiento e inclusión
Vernia Carrasco, Ana M. Eagora Science (2022-11)El objetivo principal de este trabajo fue proponer un programa formativo y de empleabilidad, desde el arte, con el fin de facilitar la inclusión social, educativa y de empleabilidad en un barrio. Los objetivos secundarios ... -
Música y tecnología contra el Covid-19: un caso en personas mayores
Vernia Carrasco, Ana M. Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada (2021-01)The use of music for the quality of life of the elderly is becoming very common, with a growing evidence base, such as the contributions of Kemper, K.J. and Danhauer (2005). During the Covid-19 pandemic, technology has ... -
Las músicas en la formación de los maestros y maestras en educación Primaria ¿Puede la música concienciar en la diversidad de género?
Vernia Carrasco, Ana M. (2019-11-21)La educación es una responsabilidad, independientemente de la asignatura o materia de la que se trate, pues adquirir conocimientos no siempre garantiza la educación, en cambio educar, sí que supone transmitir conocimientos ... -
Older adult students with special educational needs in the university environment
Vernia Carrasco, Ana M. MedCrave (2023-04)The objective of this work is to reflect through the theoretical framework, and the experience in university teaching, on the Special Educational Needs (SEN) in the elderly and their access to the university. A brief ... -
El proyecto escénico como herramienta de aprendizaje en el futuro maestro de primaria desde la metodología Dalcroze
Vernia Carrasco, Ana M. Centro de Enseñanza Superior en Humanidades y Ciencias de la Educación Don Bosco (2021)El proyecto escénico, enmarcado dentro de la asignatura de Didáctica de la Expresión Musical de la Universidad Jaume I de Castellón, surge como necesidad de dar respuesta a la demanda del alumnado de grado en maestro de ... -
Reguetón y representaciones de la mujer: un estudio en Educación Secundaria
SOLER CAMPO, SANDRA; Faure-Carvallo, Adrien; Vernia Carrasco, Ana M. Sage Publications (2022)El reguetón es uno de los estilos musicales preferidos por los adolescentes. No obstante, las letras de sus canciones pueden ejercer una influencia perniciosa respecto a la consideración de la ... -
Students with special educational needs camouflaging and teacher training of university teaching staff: Practical reflection
Vernia Carrasco, Ana M. World Academy of Science, Engineering and Technology (2023)The objective of this work is to reflect through the theoretical framework on the access to the university for the formation of a degree in a teacher of primary education. The University Access Tests in Spain evaluate a ... -
The impact of the absence of musical practice in a group of older people
Vernia Carrasco, Ana M. MedCrave (2022)The work that is presented collects a small sample of older people who participated in a choral group, whose activity was interrupted by covid19. The activities of this group gradually recovered, as the contagions ...