Pragmatic variation in British and International English language users' e-mail communication: a focus on requests
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
Pragmatic variation in British and International English language users' e-mail communication: a focus on requestsAutoría
Fecha de publicación
2013Período temporal
John Benjamins Publishing CompanyEditor
Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA; John Benjamins Publishing CompanyISSN
0213-2028Cita bibliográfica
SOLER, Eva Alcón. Pragmatic variation in British and Internationa English language users'e-mail communication: A focus on requests. Revista española de lingüística aplicada, 2013, n. 26, p. 25-44Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4596428Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
The present study analyses the use of request strategies and
mitigation devices during academic cyber-consultation. More specifically, it explores
whether the degree of directness and mitigation in academic virtual ... [+]
The present study analyses the use of request strategies and
mitigation devices during academic cyber-consultation. More specifically, it explores
whether the degree of directness and mitigation in academic virtual communication is
conditioned by the type of request. A total of 295 e-mail requests, 145 produced by
British English speakers (BES) and 150 performed by International English speakers
(IES) were analysed with regard to request type, level of directness, and amount and
type of mitigation. Findings of the study show IES’ preference for direct strategies and
external mitigators in comparison to BES, while no differences are found in the use of
lexical and syntactic modifiers. Differences in e-mail requests performed by BES and
IES are explained by considering factors that may influence pragmalinguistic
variation, among them, lack of pragmalinguistic knowledge, participants’ perception of
social distance from the interlocutor, and perception of request imposition. Finally, it is
reported that the type of request influences teenagers’ pragmalinguistic choices. [-]
El estudio analiza las estrategias de petición y los elementos de mitigación
en la comunicación académica asistida por ordenador. Se analizan un total de
295 correos electrónicos, 145 escritos en inglés por hablantes ... [+]
El estudio analiza las estrategias de petición y los elementos de mitigación
en la comunicación académica asistida por ordenador. Se analizan un total de
295 correos electrónicos, 145 escritos en inglés por hablantes británicos (BES) y 150
escritos por estudiantes internacionales (IES) que utilizan el inglés como instrumento
de comunicación. Más concretamente, se presta atención a la relación existente entre
el tipo de peticiones y el uso de estrategias y elementos de mitigación utilizados. Los
resultados del estudio muestran una mayor tendencia al uso de estrategias directas y
mitigadores externos por parte de los IES, en comparación con los BES. Por el contrario
no se aprecian diferencias entre ambos grupos en relación a la utilización de
mitigadores léxicos y sintácticos. Las diferencias en el uso de estrategias y elementos
de mitigación entre ambos grupos se explican, además de por falta de conocimiento
pragmalingüisitco de los IES, a tenor de factores como la percepción de la distancia social con el interlocutor o el grado de imposición de la petición. Finalmente, se observa
la influencia del tipo de petición en la elección de aspectos pragmalingüísitcos. [-]
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info:eu-repo/semantics/openAccess
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