Mostrar el registro sencillo del ítem
El dibuix espontani i l'elecció del color en infantil, com a mitjà d'expressió d'emocions
dc.contributor.author | Andreu Caparrós, Ana Ester | |
dc.contributor.other | Pellicer España, Carmen | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació | |
dc.date.accessioned | 2018-03-27T14:23:17Z | |
dc.date.available | 2018-03-27T14:23:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/173765 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017 | ca_CA |
dc.description.abstract | Aquest estudi parteix d’una proposta de treball experimental. Dirigit a l’alumnat de 3-4 anys. Donant molta importància a respectar i estimular el dibuix espontani i l’elecció del color en les aules d’infantil com a mitjà d’expressió lliure de sentiments, temors i desitjos. Aprendre a mirar, conéixer, emocionar-se, sorprendre i entendre la narració que mostra la grafia del dibuix; per tal d’aconseguir indagar en les claus que porten als xiquets a construir un univers propi amb la representació i el pensament intuïtiu que es dóna l’espontaneïtat del llenguatge artístic. Així, conéixer les curiositats d’aquest llenguatge, ja que és la condició indispensable per a orientar i guiar adequadament als menors en el seu aprenentatge. Per aquest motiu, es va realitzar una pràctica sobre el dibuix lliure i la tria de colors (d’un dia solejat i un dia núvol), per tal de conéixer les peculiaritats d’aquest llenguatge icònic i les relacions empíriques, les quals considere indispensable per poder ajudar i intervindré adequadament amb l’alumnat que no vulga o no sàpiga expressar-se mitjançant la paraula (retard del ritme) i sí amb el disseny. Finalment, comentar que considere aquest treball una eina molt útil i que es pot adaptar a qualsevol aula. A més, he descobert una experiència enriquidora, perquè he aconseguit ampliar els meus coneixements sobre el llenguatge icònic i semàntic dels menors necessaris per a elaborar un treball d’aquestes característiques. | ca_CA |
dc.description.abstract | This study begins with the proposal of and experimental job. It is addressed to students from 3 to 4 years old. Giving relevancy to the respect and stimulate the spontaneous drawing and the choice of the colour in the children´s classrooms as a mean of expression, free of feelings, fears and wishes. Learn to look, to know, to get excited, to get surprised and to understand. The story that shows the design of drawing to investigate the keys that give the children all possibilities to build their own Universe with the representation and the intuitive thinking that brings them the artistic language. Thereby, to know the curiosities of this language, since it is a necessary condition to guide properly to minors in their learning. For this reason, it is done a practice about the free drawing and the choice of colours (from 1 sunny day to another cloudy day), to learn the peculiarities of this iconic language and the empirical relation that I consider necessary to give a help and to join in properly with the students that don´t want or don´t know how to express themselves through the words (delay of rithm) but with the design. Finally, I would like to mention that I consider this job very useful and adaptable to any classroom. Furthermore, I discovered an enriching experience because I have increased my knowledges of an iconic and semantic language for a child, both necessary to elaborate an studio as the present one. | ca_CA |
dc.format.extent | 29 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Representació del dibuix espontani | ca_CA |
dc.subject | observació directa | ca_CA |
dc.subject | tria del color en l’emoció | ca_CA |
dc.subject | comunicació | ca_CA |
dc.subject | guiar a l’alumnat en el seu aprenentatge | ca_CA |
dc.subject | Show of spontaneous drawing | ca_CA |
dc.subject | Direct focusing | ca_CA |
dc.subject | choose of color in the emotion | ca_CA |
dc.subject | communication to guide the students in their learning | ca_CA |
dc.title | El dibuix espontani i l'elecció del color en infantil, com a mitjà d'expressió d'emocions | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840