El dibuix espontani i l'elecció del color en infantil, com a mitjà d'expressió d'emocions
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
El dibuix espontani i l'elecció del color en infantil, com a mitjà d'expressió d'emocionsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Pellicer España, Carmen; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest estudi parteix d’una proposta de treball experimental. Dirigit a l’alumnat de 3-4 anys. Donant
molta importància a respectar i estimular el dibuix espontani i l’elecció del color en les aules d’infantil
com ... [+]
Aquest estudi parteix d’una proposta de treball experimental. Dirigit a l’alumnat de 3-4 anys. Donant
molta importància a respectar i estimular el dibuix espontani i l’elecció del color en les aules d’infantil
com a mitjà d’expressió lliure de sentiments, temors i desitjos. Aprendre a mirar, conéixer,
emocionar-se, sorprendre i entendre la narració que mostra la grafia del dibuix; per tal d’aconseguir
indagar en les claus que porten als xiquets a construir un univers propi amb la representació i el
pensament intuïtiu que es dóna l’espontaneïtat del llenguatge artístic. Així, conéixer les curiositats
d’aquest llenguatge, ja que és la condició indispensable per a orientar i guiar adequadament als
menors en el seu aprenentatge. Per aquest motiu, es va realitzar una pràctica sobre el dibuix lliure
i la tria de colors (d’un dia solejat i un dia núvol), per tal de conéixer les peculiaritats d’aquest
llenguatge icònic i les relacions empíriques, les quals considere indispensable per poder ajudar i
intervindré adequadament amb l’alumnat que no vulga o no sàpiga expressar-se mitjançant la
paraula (retard del ritme) i sí amb el disseny.
Finalment, comentar que considere aquest treball una eina molt útil i que es pot adaptar a qualsevol
aula. A més, he descobert una experiència enriquidora, perquè he aconseguit ampliar els meus
coneixements sobre el llenguatge icònic i semàntic dels menors necessaris per a elaborar un treball
d’aquestes característiques. [-]
This study begins with the proposal of and experimental job. It is addressed to students from 3 to 4
years old. Giving relevancy to the respect and stimulate the spontaneous drawing and the choice of
the colour in ... [+]
This study begins with the proposal of and experimental job. It is addressed to students from 3 to 4
years old. Giving relevancy to the respect and stimulate the spontaneous drawing and the choice of
the colour in the children´s classrooms as a mean of expression, free of feelings, fears and wishes.
Learn to look, to know, to get excited, to get surprised and to understand. The story that shows the
design of drawing to investigate the keys that give the children all possibilities to build their own
Universe with the representation and the intuitive thinking that brings them the artistic language.
Thereby, to know the curiosities of this language, since it is a necessary condition to guide properly
to minors in their learning. For this reason, it is done a practice about the free drawing and the choice
of colours (from 1 sunny day to another cloudy day), to learn the peculiarities of this iconic language
and the empirical relation that I consider necessary to give a help and to join in properly with the students that don´t want or don´t know how to express themselves through the words (delay of rithm)
but with the design.
Finally, I would like to mention that I consider this job very useful and adaptable to any classroom.
Furthermore, I discovered an enriching experience because I have increased my knowledges of an
iconic and semantic language for a child, both necessary to elaborate an studio as the present one. [-]
Palabras clave / Materias
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
![](/xmlui/themes/Mirage2/images/uji/materia_peq.png)
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess