El pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primària
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/172562
REVISTESMetadata
Title
El pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primàriaDate
2015Publisher
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Bibliographic citation
MOLINER TORRES, Ángela; SANAHUJA RIBÉS, Aida. El pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primària. Fòrum de recerca, 2015, núm. 20, p. 479-499.Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Abstract
les diferents aportacions i aproximacions que han realitzat els estudis en
vers aquesta noció. Per tant, tampoc no resulta fàcil l’aprenentatge
d’aquest concepte a l’alumnat dels primers cursos d’educació primària ... [+]
les diferents aportacions i aproximacions que han realitzat els estudis en
vers aquesta noció. Per tant, tampoc no resulta fàcil l’aprenentatge
d’aquest concepte a l’alumnat dels primers cursos d’educació primària.
Aquest estudi mostra una experiència de treball per projectes
portada a terme en l’aula de 2n B d’educació primària del CEIP Cervantes
J. Dualde de Betxí. Ha sigut realitzada durant el tercer trimestre del curs
acadèmic 2014-2015. Concretament el projecte que es desenvolupa
s’anomena Com passa el temps? Betxí, el nostre poble. El punt central del
projecte és el rol d’investigadors i d’historiadors que adquireix l’alumnat,
amb el propòsit de contextualitzar i donar-li sentit a allò que aprenen.
Descobreixen detalladament allò que conforma el pas del temps,
coneixen l’abans del seu poble en referència amb el que ara saben per a
construir un coneixement global de la temporalitat. Aquest permet una
presa de contacte de l’alumnat amb la història familiar i amb la local.
En els resultats es comparen les qualificacions obtingudes per
l’alumnat en una prova d’avaluació de coneixements realitzada a l’inici
del projecte respecte de la mateixa prova d’avaluació realitzada al
finalitzar-lo. La comparació mostra millores considerables entre les
qualificacions obtingudes en l’avaluació inicial i l’avaluació final. A més,
s’aporten les valoracions dels implicats, les quals s’han recollit mitjançant
entrevistes.
Amb aquest estudi es pot concloure que és possible un procés
d’ensenyament-aprenentatge efectiu del pas del temps, utilitzant una
metodologia activa i participativa com són els projectes de treball. A més,
aquesta metodologia ens ofereix a l’aula diferents camins d’adquisició, la
qual cosa permet al docent respondre als diferents interessos, necessitats
i estils d’aprenentatge de tot l’alumnat. [-]
Description
XX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2015)
Is part of
Fòrum de recerca, 2015, núm. 20Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess