Mostrar el registro sencillo del ítem
El pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primària
dc.contributor.author | Moliner Torres, Ángela | |
dc.contributor.author | Sanahuja Ribés, Aida | |
dc.date.accessioned | 2018-02-05T08:30:59Z | |
dc.date.available | 2018-02-05T08:30:59Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | MOLINER TORRES, Ángela; SANAHUJA RIBÉS, Aida. El pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primària. Fòrum de recerca, 2015, núm. 20, p. 479-499. | ca_CA |
dc.identifier.issn | 1139-5486 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/172621 | |
dc.description | XX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2015) | ca_CA |
dc.description.abstract | les diferents aportacions i aproximacions que han realitzat els estudis en vers aquesta noció. Per tant, tampoc no resulta fàcil l’aprenentatge d’aquest concepte a l’alumnat dels primers cursos d’educació primària. Aquest estudi mostra una experiència de treball per projectes portada a terme en l’aula de 2n B d’educació primària del CEIP Cervantes J. Dualde de Betxí. Ha sigut realitzada durant el tercer trimestre del curs acadèmic 2014-2015. Concretament el projecte que es desenvolupa s’anomena Com passa el temps? Betxí, el nostre poble. El punt central del projecte és el rol d’investigadors i d’historiadors que adquireix l’alumnat, amb el propòsit de contextualitzar i donar-li sentit a allò que aprenen. Descobreixen detalladament allò que conforma el pas del temps, coneixen l’abans del seu poble en referència amb el que ara saben per a construir un coneixement global de la temporalitat. Aquest permet una presa de contacte de l’alumnat amb la història familiar i amb la local. En els resultats es comparen les qualificacions obtingudes per l’alumnat en una prova d’avaluació de coneixements realitzada a l’inici del projecte respecte de la mateixa prova d’avaluació realitzada al finalitzar-lo. La comparació mostra millores considerables entre les qualificacions obtingudes en l’avaluació inicial i l’avaluació final. A més, s’aporten les valoracions dels implicats, les quals s’han recollit mitjançant entrevistes. Amb aquest estudi es pot concloure que és possible un procés d’ensenyament-aprenentatge efectiu del pas del temps, utilitzant una metodologia activa i participativa com són els projectes de treball. A més, aquesta metodologia ens ofereix a l’aula diferents camins d’adquisició, la qual cosa permet al docent respondre als diferents interessos, necessitats i estils d’aprenentatge de tot l’alumnat. | ca_CA |
dc.format.extent | 21 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Fòrum de recerca, 2015, núm. 20 | ca_CA |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | * |
dc.subject | educació primària | ca_CA |
dc.subject | projectes de treball | ca_CA |
dc.subject | aprenentatge significatiu | ca_CA |
dc.subject | temporalitat | ca_CA |
dc.subject | història local | ca_CA |
dc.title | El pas del temps a Betxí: una experiència de treball per projectes en educació primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_CA |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2015.20.33 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |